alleen maar willen kruipen

ik heb een zoontje van 11 maanden.
en het is niets erg dat hij nog niet kan lopen.
maar als ik met hem wil oefenen gaat hij meteen zitten. nu is mijn vraag wat voor een spelletjes of andere hulpmiddelen kan ik proberen om het lopen voor hem toch wat te stimuleren.
en ik ben wel nieuwsgierig hoe jullie dat gedaan hebben.

groetjes mokkapuntje24
 
Hoi,
Met lopen beginnen onze kleintjes pas als ze er aan toe zijn. Onze dochter nu 13 maanden kroop pas tegen dat ze 11 maanden was en sinds ze een jaar is wil ze alleen nog maar lopen aan 2 handen en sinds kort langs tafels, stoelen enz. Je moet het niet gaan forceren. Het ene kind is er vroeg bij de andere wat later. Ik liep zelf pas toen ik 1,5 was en mijn man was nog maar 9 maanden toen hij liep. Je ziet hoeveel verschil ertussen zit. Het kan best dat je kindje nog een beetje angstig is om te gaan staan en bang is dat hij valt. Onze dochter proberen wij ook ook wel eens los te laten, maar dan begint ze erg te wiebelen en laat zich op haar kontje vallen.
Gewoon afwachten tot hij zelf aangeeft wanneer hij wil lopen.
Veel succes!!!
Groetjes Daantje (mama van Michelle)
 
Hoi,
Ik ben het met de vorige schrijfster eens, je moet denk ik toch wachten tot hij eraan toe is. Met mijn dochtertje van nu bijna 14 maanden wilde ik ook wel eens oefenen maar ook zij ging gelijk zitten wanneer ik haar aan de handjes vasthield. Tot ze zo'n 3 weken terug ze het ineens wel doorhad en nu loopt ze al een paar dagen zelfstandig, dus zo snel kan het dan ineens ook gaan.
 
hoi,
het verschilt gewoon van kind tot kind hoor,dat lopen
myn oudste liep pas met vyftien maanden,
hy stond al heel lang recht (met zyn handjes tegen een muur)
maar liep niet los,hy had wél een loopstoeltje,
als de voetjes van je kindje récht op de grond staan (niet op de tip van zyn tenen)
kan je hem daarin dagelyks een halfuurtje tot een uur (in twee of drie keer)
zetten..,  myn  jongste zoon (nu acht maand) zie ik al oefenen in de loopstoel..
hy staat recht op platte voetjes en duwt zichzelf op,en dan zet hy soms al een stapje
terwyl hy zyn eigen gewicht draagt..
weet niet of dat wat voor jou is?
groetjes,anne
 
hoi,

ik herken dit helemaal
mijn zoontje liep pas met 21mnd en tot die tijd heeft hij alleen maar gekropen ging de hele kamer door en snel ook.
maar als ik met hem wilde oefenen ging hij ook meteen weer zitten.
en als hij dan begon met  1 of 2 stapjes en ik zei goed zo! ging meneer meteen weer zitten.
stimuleren heeft altijd avarechts gewerkt bij hem.
en op een gegeven moment liep hij en elke dag weer een stukje beter hij is nu inmiddels 23mnd.
komt vanzelf wel maar op zijn tijd en zijn manier.

groetjes monique
 
Terug
Bovenaan