Alleen mama mag op bed leggen

<p>(Ik had deze al gepost, dacht ik, maar kan hem niet meer vinden, dus een nieuwe poging). </p><p>Onze dochter is vier maanden en alleen ik, de mama, kan haar op bed leggen. Heel soms accepteert ze mijn man, maar vandaag is het weer de hele dag bal! Ze krijst alles bij elkaar zodra hij de inbakerdoek om doet en blijft in paniek huilen. Hij heeft een keer geprobeerd een flesje te geven, maar dan is ze zo in paniek dat ze als een malle de hele fles leeg trekt en last heeft van haar buik. </p><p>Ik heb mijn dochter het meest op bed gelegd, overdag omdat hij weg was en 's avonds omdat ik nog een keer voed (en ze regelmatig ook niet zelf in slaap valt en ik dan ook aan de borst in slaap laat vallen). We willen heel graag dat papa haar ook op bed kan leggen, zodat ik weer weg kan. Ze voelt ondertussen als een verlengstuk van me :(. </p><p>Ik hoop dat er iemand is, die hier ervaring mee heeft of had. Hoe kunnen we dit veranderen? </p>

Ik ben bang dat het kwestie van doorzetten is. In weekend bijv alle slaapjes door papa laten doen. Ze geeft het verzet wel een keer op. 

Hier dus ook dat probleem. Mijn man werkt vaak avonden en nachten dus legt haar vrij weinig op bed.Nu was ik een avondje weg en ze pikte het dus absoluut niet om lekker te gaan slapen.Zou dit toeval zijn of toch een gewenning ?

Hmm dit had mijn dochtertje in het begin ook een klein beetje. Ik merkte overigens dat ik er zelf ook moeite mee had en dan ook al zelf sneller toegaf om het over te nemen. 
Ik heb mijn man toen aangegeven wat ik precies doe als slaapritueel. Toen is hij dat precies zo gaan doen waardoor het beter ging. Uiteindelijk heeft hij zijn eigen slaapritueeltje met haar en gaat het prima.

Ja, slaapritueel heb ik ook al uitgelegd, maar dat helpt niet. Hij doet echt dezelfde volgorde als ik. Ook juist iets anders doen, lijkt niet te helpen.
Ik las nog ergens iets over het langzaam laten wennen aan papa. Daar hebben we een keer een poging toe gedaan in de vakantie en toen ging het iets beter, maar daarna was het weer mis (nu hij weer werkt).

Terug
Bovenaan