Alleen mama

Hallo dames,Ik zit met een dillema. Onze dochter van 15 maand wil alleen bij mij zijn, zodra ik wegloop uit de kamer begint ze te huilen. Ze wil niks van papa weten als ik er niet ben. Als ik thuis ben wel maar zodra ik wegga is het een ramp. Heb ik iets verkeerd gedaan?<br />Heb ik haar te veel verwend?
 
Dat is waarschijnlijk een fase. Door de jaren heen had mijn zoontje papa en mama fases. Gewoon liefdevol blijven. Verwennen van een klein kind kan niet. Ze is gewoon aan je gehecht. Ze moet nu leren dat het bij papa ook goed is. Daar moet je even doorheen.
 
Dat is juist heel goed. Waarschijnlijk ben jij de hoofdverzorger thuis en is je man er iets minder vaak. Ze hecht zich als eerste aan jou en van daaruit kan ze aan hem gaan hechten en dan aan andere familie en mensen die dichtbij staan. Het is alleen maar gezond.
Wat kan helpen is papa meer betrekken. Dus tijdens het samen spelen ook papa vragen een vorm in de stoof te drukken, met de bal te rollen, etc. In elk geval niet stiekem weglopen of zo, dat geeft een heel onveilig gevoel voor haar. Als ze hard moet huilen als je weggaat, moet ze (en jij ook) daar even doorheen. Laat je man je even bellen of appen als ze weer rustig is. Vaak gaat dat veel sneller dan je denkt.
Succes!
 
Terug
Bovenaan