alleen melk en niets anders!

Ik zit echt met een dringende vraag maar lees er nergens iets over. Sinds 2 maanden probeer ik elke dag mijn zoon (7.5 maand) te laten wennen aan groente en fruit. Ik heb echt alle soorten groente en fruit geprobeerd, zowel vers als uit een potje, maar hij moet er echt niets van hebben. CB zei wacht 2 weken en geef m dan alleen de fles dan is ie daarna echt wel toe aan iets anders maar nee hoor! Gisteren weer een tip gehad geef hem danoontje en als ie daar aan gewend is overstappen op fruithapje werkt ook niet. Meestal houdt ie zijn mond stevig op elkaar en geeft alles terug. Ik word er een beetje moedeloos van. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij kan toch niet voor eeuwig aan de fles blijven?

 
Ik heb hier met mijn zoontje nooit geen last van gehad maar misschien helpt het om hem eerst eens wat te laten spelen met een lepel, natuurlijk onder jou toezicht, je zoon vraagt zich misschien wel af wat dat vreemde ding in zijn mond doet.

Toen wij begonnen met het fruithapje, sopte ik in het begin met mijn pink in het fruithapje en liet hem dan van mijn pink eten daarna kwam daar het lepeltje bij en dat ging goed.

Misschien heb je hier wat aan?

Groetjes,
 
Mijn zoontje wilde in het begin ook geen groente of fruit, hoe vaak ik het ook had geprobeerd. Ik ben toen ook twee weken gestopt en toen maar weer proberen er ging vast in totaal niet meer in dan 1 of 2 hapjes. Ik heb toen op een gegeven moment liga gegeven. Daar sabbelde hij eerst een beetje aan en toen moet hij gedacht hebben, he er is nog meer dan alleen de fles, want na 3 dagen aan de liga gesabbelt te hebben begon hij opeens te eten. Of het toeval was weet ik niet, maar je kunt het allicht proberen. Heel veel succes en laat je nog even weten of het lukt?? Groetjes Renate
 
Hoi wat je kan proberen is hem een dag of 4 het zelfde hapje te geven beginnend met bv banaan. Dus 4 dagen een paar hapjes banaan aan bieden.
ZO went hij aan 1 smaak tegelijk.

Misschien kan je ook beginnen met rijstebloem of doe je dat al?

groetjes joyce

ps knap dat hij tot deze leeftijd zo goed deed op alleen melk. Mijn dochter krjgt alleen bv en ik ga vanaf vandaag beginnen met een hapje ze is nu 5 maanden en zondag 3 weken en ik merk aan haar dat ze er aan toe is.

groetjes joyce mama van Mara
 
Je kan ook van de melk pap maken,met wat rijstebloem,zo kan hij iig leren van een lepel te eten,en dan gewoon wat fruit erdoor mengen,steeds iets meer!
 
Ik gaf hem al rijstebloem door de melk en nu ook 7 granen (pap) dat lust ie allemaal wel...ik ben nu even 2 weken gestopt en gisteren weer begonnen met fruithapje en groentehapje en het gaat al een stuk beter! We blijven proberen! iig bedankt voor jullie tips!
Groetjes Danielle
 
Terug
Bovenaan