alleen melk

Hoi,

Mijn zoontje is 5 maanden (13-10). Hij krijgt 5 flessen a 200 ml  zuigelingenvoeding en verder niets.  Nu lees ik dat sommige kindjes al wat anders te drinken krijgen zoals thee, diksap. Krijgt een baby dan niet te veel vocht binnen en hoeveel geven jullie dan en wat voor een thee? Gewone thee of speciaal voor baby's?

Groetjes Sanne
 
Hallo,

Hannah is 51/2 maand en vindt rosevicee en diksap en dat soort dingen ook nog niet echt lekker, ik probeer het wel af en toe maar ze blijft een 'melk fan'.
Ik probeer steeds meer verschillende dingen aan te bieden, dus ook wat ander drinken. Hannah krijgt nog steeds 4 flessen melk, daarnaast fruit, danoontje en groenten en soms dus wat anders te drinken, langzaam aan probeer ik een fles voeding eraf te halen.
Lisanne
 
Hi,

Mijn dochter is pas (bijna)  4 maanden oud. Maar sinds een week drinkt ze nog maar 4 flessen van 200cc. Omdat haar ritme tot nu toe nogal onvoorspelbaar was, dacht ik dat ze na een paar dagen wel weer eens voor haar laatste fles (23:00) zou komen. Niet dus.
Gister heb ik haar voor het eerst een flesje rooibosthee gegeven. Gewoon water drinkt ze namelijk niet. Dit dronk ze wel, ze vond het lekker. Maar ik was dus juist bang dat ze nu te weinig vocht kreeg. Normaal kreeg ze nl 5*200.

Vandaag beginnen we maar met een schepje voeding extra in haar flessen. Maar als het uitkomt blijf ik haar gewoon de thee tussendoor geven.

Groetjes,

Nina
 
Hoi,
Mijn dochtertje is 5 mnd. (22-10). Ze mag in principe nog 5 voedingen van 200cc van  CB  maar ze heeft aan 4 voedingen genoeg. Als ik er 5 aanbied laat ze er altijd wel 1 eentje bijna helemaal staan. Ze krijgt nu om 7, 11.30. 17 en 21.30 uur een fles en daar is ze heel tevreden mee en slaapt van 22 tot 7 uur! Soms komt ze wel eens iets eerder of later.
Gisteren had ze de laatste fles al om 20.30 uur en heeft ze geslapen van 21 uur tot 7 uur!
Soms geef ik wel een rijstebloem gemengd met zuigelingenmelk met een lepeltje. Het consultatiebureau wil dat voor de hapreflex (ivm ontwikkeling van mondspieren) en alvast wat wennen aan vaster voedsel.
Maar je kunt ook gewoon melk met een lepeltje geven hoor.
Er worden zoveel verschillende adviezen gegeven, maar je moet doen waar je kindje zich goed bij voelt en waar jij zelf achter staat.
Ik ben zelf geen voorstander om nu al diksap e.d. te geven. Dat komt na de 6 maanden wel. Ze hebben het nog niet nodig. En bijvoeding is volgens CB beter na 6 maanden. (uit onderzoek gebleken)
En ik geef verder geen water, thee enz. CB zegt dat dit niet nodig is en mijn dochter is tevreden zo.
Groetjes Esther
 
Hallo allemaal,

Thimo is nu 6 1/2 maand oud en hij krijgt naast zijn 4 flessen (van 180 water) nu al een maand fruit en groente. Soms krijgt hij ook nog tussendoor een rijstewafel. Verder krijgt hij nog niets anders te drinken. Ik zou namelijk niet weten wanneer ik hem dat dan moet geven. Nu al drinkt hij soms zijn flessen niet leeg als er niet minstens 2 uur tussen een   een hap zit. Om de twee uur krijgt hij dus of een fruit/groente hap of een fles. Wanneer geven de andere moeders hun kinderen dan nog iets anders te drinken??

Natalie
 
Hoi Sanne,

Volgens mij hebben baby's op deze leeftijd nog niks extra's nodig hoor! Het is gewoon commercie van voedingsbedrijven. Ik vind het juist goed als een baby tot 6 maanden alleen melk krijgt. Pas dan kunnen ze goed kauwen (denk aan de tandjes) en kunnen ze dus ook andere dingen eten. Mijn zoontje is nu 6 maanden oud en begon pas interesse in ander voedsel te krijgen ongeveer anderhalve week geleden. Daarvoor had ik weleens wat aangeboden maar daar deed hij niks mee.
Nu dat hij minder melk en meer vast voedsel krijgt, geef ik hem een beetje diksap tussendoor (bijv. als we terugkomen van het wandelen). Bij het avondeten  biedt  ik hem ook diksap aan.  Soms geef ik  hem  kruidenthee want daar zit geen theine in (soort caffeine maar dan in thee). Vaak drinkt hij maar een paak slokjes. Maar hij vindt het wel geweldig want het drinken zit in een beker en niet in een flesje. Daar hoort melk in!

Laat je niet opjutten door wat andere baby's krijgen, ga gewoon op je eigen gevoel af!
Groetjes Annemarie
 
Terug
Bovenaan