alleen met de bevalling

A

Anoniem

Guest
Zo ongeveer drie weken geleden kregen we te horen dat mijn vriend, volgend jaar maart, weer op uitzending moet. Dit keer is afganistan aan de beurt.
We hadden dus besloten om onze kinderwens wat uit te stellen.
Deze week kregen we te horen dat ik 6 weken zwanger ben. We zijn natuurlijk hartstikke blij en trots. Maar we vinden het heel erg dat hij er niet bij kan zijn. Het ergste vind ik nog dat  hij pas na ongeveer 4 maanden zijn kind voor het eerst ziet,  terwijl iedereen hem/haar al heeft gezien en vastgehouden.  
Ik zou graag  van mensen, die  hetzelfde hebben meegemaakt  of wie ook in deze situatie zitten, willen weten hoe zij hier mee om gaan en zijn gegaan.
Aan reacties zoals, dat had je kunnen weten en daar heb je voor  gekozen toen je  wat met hem begon, heb ik niets want dat hoor ik al vaak genoeg.  

Hoi hoi,

Jeetje dat is klote zeg ( om het maar even subtiel uit te drukken ). Ik heb er geen ervaring mee. Mijn eerste reactie toen ik dit las was, kan ie niet van uitzending ruilen. Maar dat zal in het leger wel niet zo makkelijk zijn. Vriendin van me, haar man zit ook in het leger.    Maar hij hoefde pas op uitzending toen hun kleine een half jaar was. Maar ook dat was niet leuk hoor. Hij baalde er flink van en heeft toch veel van de kleine moeten missen.
Ik vind het echt rot voor jullie en die reacties als; dat weet je van tevoren zijn ronduit bot. Snap niet dat mensen zo lullig kunnen doen.

Succes Juffie

Jeetje dat is een hele vervelende situatie. Lijkt me inderdaad voor je vriend en ook voor jou en de baby niet leuk dat hij pas na 4 maanden jullie kindje kan vasthouden.

Een vriend van ons is ook veel uitgezonden geweest (heeft 2 kleine kinderen). Op een gegeven moment kon hij daar niet meer tegen en is toen in de Landmacht overgestapt op een andere baan, waarbij hij niet meer uitgezonden wordt. Ik weet niet of die mogelijkheid voor jouw vriend erin zit. Maar misschien dat hij toch iets kan regelen dat hij, vanwege de geboorte van jullie kindje, later uitgezonden wordt?

Sterkte ermee en een goede zwangerschap gewenst!

groetjes van Claudia

Ook ik heb geen ervaring, maar vind het wel rot voor jullie zeg. Kan me voorstellen dat het voor jullie echt niet leuk is. Ik ken wel een gezin waar dat de vader (zat ook bij de landmacht) met zijn baas is gaan praten en die heeft ook het e.e.a. kunnen regelen.
Ik hoop dat dat bij jullie ook kan. Succes.
Groetjes V.

Hi meis,
Wat klote voor je!!!!! En voor je vriend natuurlijk!!!!
Volgens mij mag je één keer weigeren. Zal ie effe na moeten vragen.
Ik ken iemand die dat namelijk heeft gedaan, die is of eerder of later gegaan, weet niet meer, is al een tijd geleden.
Zij was tijdens haar zwangerschap alleen, ook niet fijn, maar denk wel beter dan wanneer je bevallen bent.
Zoek het uit, misschien is er wel iets op te vinden. Succes ermee X

Hoi!

Volgens mij hebben jij en ik een hoop overeenkomsten.
Ook mijn vriend werkt bij Defensie en gedurende de zwangerschap volgt hij een studie op de KMA (mijn vriend is al 10 jaar werkzaam bij Defensie).
Rond de tijd van de geboorte zal hij hoogstwaarschijnlijk op oefening zijn, maar gelukkig in de Benelux.

Mocht je het leuk vinden, mail me eens!
Groetjes, Sigrid
sigridinfo@hotmail.com

P.s. dat je vriend niet bij de geboorte aanwezig kan zijn, is een zeer kleine kans hoor. Misschien dat je vriend eens kan navragen of hij vrijstelling kan krijgen voor de uitzending (geboorte tijdens uitzending is namelijk een gegronde reden) en anders kan hij z.s.m. naar huis gevlogen worden.

Alles komt gelukkig goed, hij mag thuis blijven. Bedankt voor de reacties

Terug
Bovenaan