Alleen naar beneden

Ons zoontje van vierenhalf is vrij vroeg wakker en roept heel hard mij of papa.Hij wil (durft) 's ochtends  niet alleen naar beneden. Met als gevolg hij wakker,iedereen wakker. We hebben hem uitgelegd dat als hij wakker is, gewoon naar benedeb mag gaan en televisie mag gaan kijken, maar hij wil niet.Hij kan zelf niet echt aangeven waarom hij niet alleen beneden wil zijn.In het begin liepen we nog weleens mee om de televisie aan te zetten voor hem. Maar nu hij wat groter is, vinden we dat hij dat zelf ook wel kan.
Wie herkend dit en heeft tips voor ons?

We horen het graag!
 
Ik herken het wel, maar ik maar daar geen probleem van.
Ik stuur mijn dochtertje ook niet alleen naar beneden. Ik loop met haar mee, geef haar wat te eten en te drinken en zet de tv voor haar aan. En als ik nog erg moe ben, dan ga ik nog even terug liggen.
Als zij zich niet prettig voelt om alleen naar beneden te gaan, hoeft ze dat van mij ook niet. Het is voor mij een hele kleine moeite om even mee te gaan..
Sil
 
Hoi hoi,

Ja moeilijk he als je nog zo heerlijk slaapt, maar ja inderdaad ik zou nog wel meegaan naar beneden. onze oudste dochter is nu 5 en nog steeds roept ze af en toe als ze moet plassen of naar beneden wil... Ze moet al zo groot zijn, maar is pas 5. Ik vind het prima om mee te gaan. en desnoods kruip je nog even terug of doe je zoals ik; lekker een deken mee en samen op de bank. zij tv kijken en ik nog even de ogen dicht!

Sterkte!
ciska
 
Het valt mij op dat tegenwoordig ouders hun kinderen zowat elke ochtend tv laten kijken.
Ik vind dat persoonlijk dus verschrikkelijk. Het is natuurlijk wel gemakkelijk.
Mijn kinderen gaan gewoon op hun kamer spelen.  Zoveel tv kijken is absoluut niet goed vind ik.
Maar ja, zo doet iedereen het weer anders, en moet het ook zelf weten natuurlijk.
 
Hoe leidt jij aan bovenstaande berichten af dat een kind heel veel tv kijkt?? Vind ik toch knap. Dat iemand 's morgens de tv voor zijn kind aanzet, wil niet zeggen dat hij/zij de rest van de dag voor de tv zit.
Dit gebeurt trouwens bij ons alleen in het weekend.
En idd; Dat moet ieder voor zich weten, is ook compleet 'off-topic'.
Sil
 
Inderdaad Sil,
Onze dochter van 5 vindt het heerlijk om s'ochtends even wakker te worden tijdens dora op tv. Verder heeft ze een  enorme fantasie en speelt ze uren met playmobile, en
met haar vriendinnetjes buiten,
Ze zit op gym en op zwemles en we fietsen altijd naar school. Dus wat een onzin dat je
gelijk commentaar krijgt als je kind s'ochtends even tv kijkt.  

liefs Daan  
 
 
Haaaai...
Mijn dochter van 4 die gaat al een jaar lang alleen naar beneden.
Ik was haar op een ochtend ineens kwijt en daar zat ze dan in haar eentje met snoep en chips papiertjes omringt op de bank voor de tv.
Nu is dat natuurlijk errug lachwekkend maar op dat moment stond mijn gezicht niet echt op lachen eingelijk.

De laatste tijd gaat ze niet vaak meer naar beneden maar komt ze bij mij bij het bed staan.
En meestal komt ze er dan nog wel effe bij liggen maar als het na 8u is dan heeft ze zoiets van : Mama kom je nu naar beneden.
Of ze vind het leuk om haar jongere zusje gezelschap te gaan houden.
Nou doeidoei iedereen en tot schrijfs op het forum he!
 
Terug
Bovenaan