Ja hoor herkenbaar! Mijn oudste is 4.5 nu. Ik ben 5 jaar terug hierheen verhuisd, woonde eerst 200km verderop. Al mijn familie woont ook 200km verderop.
Dus ik ken niemand en woon ook nog eens in zo'n kneuterig Zeeuws dorp haha. Ik ken een paar gezichten die ik herken van de peuterspeelzaal waar m'n dochter eerst heen ging, maar meer niet. T is ook niet dat ik dan gezellig bij die moeders ga staan want ik ken ze puur van gezicht en denk: 'dat is de moeder van...'
Dus ik sta ook eigenlijk altijd alleen op her schoolplein en knik war mensen gedag, meer niet. Maar ik heb het nooit echt als vervelend ervaren eerlijk gezegd. Er staan meer mensen alleen en ik vind die 3 minuten op het schoolplein niet perse belangrijk om daar te gaan staan kletsen enzo.
Maar sinds m'n dochter af en toe met vriendinnetjes thuis komt of ergens gaat spelen, is het contact wel gegroeid met andere moeders. Her spelen na schooltijd begon hier zo'n 2 a 3 maanden nadat ze op school zat en nu heeft ze gemiddeld 1 vriendinnetje per week om mee te spelen na schooltijd. Het is elke keer weer een ander meisje, maar dat vind ik wel leuk. Zodra ik haar ergens ophaal of er staat een moeder bij mij aan de deur, hebben we vanzelf een klein gezellig praatje en zo groeit het contact dus vanzelf! Al die moeders zijn nog steeds geen vriendinnen van me en ik weet ook niet of dat ooit gebeuren gaat, maar ik merk wel dat er wat meer contact is, ik meer mensen ga herkennen op straat en gedag kan zeggen etc.
Dus tja ik ben ondertussen 5 jaar verder en nu pas groeit dat heel langzaam, eigenlijk in de laatste 3 maanden dus pas echt, sinds m'n dochter met vriendinnetjes thuis komt.
Maar eerlijk gezegd vind ik dat dus ook niet zo erg, ik heb er ook niet perse behoefte aan om 'erbij te hoten' en vind het al leuk dat ik nu wat meer mensen herken en kan groeten op straat.