Alleen pap met een smaakje

Hallo allemaal

Heb  een vraagje waar ik graag wat tips over wil.
Onze dochter Robin van 14 maanden is nooit een grote eter geweest. Heb me hier bij neergelegd. Ze pakt wat ze nodig heeft en groeit goed, dus no worries .

Haar  schema is:
9.15 uur: 1 snee brood
9.30 uur 210 melk
12.00 uur 1 snee brood (At ze nooit! Zelfs geen hapje!)
12.30 uur fruit
13.00-16.00 uur slapen
16.00 uur 150 melk
17.30 uur warm en toetje
19.30 uur 240 Nutrilon Forte

Sinds kort heb ik de boterham van 9.15 uur en de melk van 9.30 uur vervangen door 200 pap. Gevolg is dat ze nu om 12.00 uur wel haar brood eet. Ik kan dus ook de melk van 16.00 uur laten vervallen, en geeft haar nu meestal sap of Yoghi uit een beker ipv fles. Eerder adviseerde het cb mij om de fles van 16.00 te blijven geven totdat ze een "lunchmoment" had. Waren anders bang dat ze te weinig binnen kreeg.

Echter (zelf schuld!) Robin eet alleen de Bambix Smulpap (dus appel- honing of banaan- peer) met smaakje. Andere pap heeft natuurlijk een andere smaak maar ook een andere textuur (schrijf ik dit zo goed ). En dat eet ons verwende nestje niet. Hihi.

Mijn vraag is nu of er iemand tips heeft  om iets (geen suiker!) door de gewone pap te doen, zodat ze deze ook eet. Dit kan ik dan naderhand afbouwen.
Vind de smulpap namelijk ook nogal duur.

Pff, wat een verhaal. Hoop dat jullie het begrijpen.

Veel liefs Sjannie
 
Hoi,
Wat je volgens mij wel kunt doen is gewoon een fruitmeos door de pap doen.
Dus bijvoorbeeld zelf een banaan door de pap heen prakken. heeft ze ook gelijk fruit binnen.
Een beetje diksap door de pap kan ook heel goed.
Onze zoon van 2 vind het heerlijk om af en toe wat hagelslag door de pap te krijgen of een beetje vanille vla door de pap.
Mischien heb je iets aan deze ideen.
Groeten Marieke moeder van Rick 2jr en Joost 4 maanden)
 
Mijn zoontje eet vanaf 4 maanden pap. Op een gegeven moment, ik dacht met een maand of 10 ofzo, lustte hij ineens de pap niet meer zo graag. Ik ben toen ook de smulpap gaan proberen maar dan in combinatie met de gewone pap. Dus melk warmen en dan 2 eetlepels smulpap en de rest gewone pap. Toen lustte ie het weer! Er zit dan net een heel klein smaakje aan. Ik vond alleen smulpap zelf ook veel te duur dus vandaar dat ik het zo gedaan heb. Hier werkte het super. Succes!

Groetjes Patricia
 
Hoi Sjannie,
Mijn oudste dochterje was ook nooit een grote eter (nog steeds niet en ze is nu drie), dus ik herken je probleem wel.
Als ik zo kijk naar wat je je dochtertje geeft, dan zit daar wel heel erg veel melk bij. Vanaf 1 jaar hoeft dat maar 300 ml per dag te zijn, anders hebben ze zo weinig trek in ander eten. Mijn dochter kreeg/krijgt alleen maar kleine beetjes melk en ik liet/laat 4 uur tussen haar boterhammen zitten; dat gaat heel goed. En als ze van zoet houdt (smulpap) dan geef je haar toch een boterham met appelstroop: ook lekker en stukken goedkoper.
Groetjes,
Michelle.

 
Terug
Bovenaan