Alleen poepen met de luier!

Mijn dochtertje van 2 jaar weigert te poepen op het potje. Ze weet heel goed wanneer ze moet en houd het gewoon net zolang op tot ze weer een luier omkrijgt. Dit is dus op het moment dat ze naar bed gaat. Niet snel nadat ze hem aan heeft komt ze dan ook dat ze heeft gepoept. Als ze nog niet in bed ligt gaat ze ook echt apart op de gang ofzo staan om het te doen.

Wie weet hoe ik haar op het potje krijg. Heb haar al geprobeerd stickertjes te laten plakken maar we zijn niet verder gekomen dan 1 stickertje tot nu toe.

Debbie
 
Hoi Debbie,

misschien niet het advies wat je in gedachten had, maar lekker in haar luier laten poepen! Mijn nichtje deed precies hetzelfde en de dag voordat ze naar de peuterspeelzaal ging, besloot ze op de wc te gaan poepen.
Je dochter geeft zelf wel aan wanneer ze er aan toe is om op de wc of pot te gaan voor haar grote boodschap.
Het is alleen wel onhandig, maar ik ben er echt van overtuigd dat ze het zelf gaat aangeven.

Succes!
Kiki (mv Iris 2,9 jaar en Stijn 9 maanden)
 
Hoi Debbie,
Ik sluit me aan bij de vorige reactie. Leg er vooral niet te veel druk op dan komt het vanzelf.
Ik ben er zelf de mist mee in gegaan door er te veel mee bezig te zijn met als resultaat een dochtertje van 3 jaar die niet eens meer wil poepen. Ze houdt  het daarom steeds 3 tot 4 dagen op tot het er met veel moeite ook in bed in de luier uitkomt en heeft  daardoor  steeds buikpijn. Het CB heeft mij het advies gegeven er niet meer mee bezig te zijn en  niet steeds maar aan te moedigen maar wanneer het uiteindelijk gebeurt wel te belonen.
Blijkbaar is het echt iets waar kindjes toch nog wel moeite mee kunnen hebben.
Bij ons zal het nog wel even duren denk ik maar hoop dat het bij jou op deze manier wat beter gaat.
 
Ik zou er ook helemaal geen aandacht aan schenken!!
Ik vind het al heel erg knap dat ze het een keer op het potje heeft gedaan!!
En elke keer dat ze het probeert zou ik net zo belonen als wanneer het gelukt was!
Poepen is nu eenmaal heel eng voor peuters, iets wat van hen is zomaar loslaten vinden ze heel spannend. Ons zoontje is ruim drie en poept ook nog niet op de wc of het potje. Na maanden van obstipatie, heel wat klisma's en laxeermedicatie ben ik blij dat hij poepen op zich weer leuk vindt. Dus dat is ook mijn tip aan jou: hou het poepen leuk, dan komt het vanzelf goed!!
Groetjes Soela
 
mijn zoontje deed dat ook alleen poepen in de luier maar heb toch een keer niet toegegeven en deed dus in zijn broek maar vanaf dat moment was het goed en poept op de pot of op de wc vind het nog wel erg eng maar vind het ook erg vies om in zijn broek te doen dus gaat toch naar de wc hij is nu bijna 4jaar oud
groetjes en succes christa
 
Terug
Bovenaan