Alleen reflux, of toch meer??

Hoi hoi,

Ik ben nieuw hier dus geen flauw idee of ik het nu goed doe en of ik nu een dubbel topic aan maak maar ik ben écht even ten einde raad...

We hebben een zoontje van 8 maanden. Een vrolijk kereltje, wat ondertussen alweer flink rond tijgert. Maar... We lopen ook te 'tobben' met zijn gezondheid. Toen hij 2 maanden oud was zijn we bij de kinderarts geweest omdat hij ontzettend veel spuugde (echt in golven) en hier ook echt last van had. Op advies van de kinderarts zijn we zijn voeding gaan indikken met Nutriton. Dat ging stukken beter, nog wel wat spugen, maar niet meer zo heftig als eerst.

Nu sinds 8 weken ongeveer is het spugen ineens weer terug. Tijdens de flesvoeding soms zelfs al in golven dat hij spuugde. We dachten 'we kijken het wel even aan'. Maar het slapen is sinds 8 weken ook een ramp, overdag slaapt hij hooguit een uurtje. 's Avonds brengen we hem rond 19.30 uur naar bed. Dan slaapt hij tot ongeveer een uur of 23.00 maar word dan weer huilend en krijsend wakker. Je bent dan een uur bezig om hem rustig te krijgen; hij rekt, strekt en zijn gezichtje vertrekt helemaal van de pijn, hij boert en slikt dan veel.. Als hij dan na een uurtje weer in slaap valt kan hij goed een paar uur later wéér wakker worden, en zijn we weer een uur bezig.. Hij is vaak verkouden en hoest veel, hoest dan met flink wat slijm waar hij dan in kan blijven hangen. We hebben de dokter weer gebeld en we hebben een maagzuurremmer (ranitidine) gekregen. Dit moet hij 's ochtends en 's avonds (2ml). We gebruiken dit nu 6 dagen, maar ik merk echt nog geen verbetering. Hij is heel bewegelijk, altijd geweest, maar is dit beweeglijkheid of onrust? Ik weet het echt even niet meer..


Hij groeit goed (weegt 10 kilo!), zijn eet- en drinkschema heb ik met het consultatiebureau doorgenomen en ziet er volgens hun ook goed uit:
07.00 uur: flesje 180cc , 10.00 uur:fruit, 12:30 uur: boterham met flesje 90cc,
14:30 uur: tussendoortje (koekje,fruit oid), 17:00 uur: groenten, 19:00 uur flesje 210cc

Mensen in mijn omgeving vragen zich af; 'Dat onrustige hoort bij hem', 'Het zal wel een verkoudheid zijn met een sprongetje', 'Maak je niet zo druk'. Maar ik zie aan hem dat hij moe is het hem zeer doet dat hoesten en opboeren etc, ik ben zelf ook op.. Maak ik me te druk, of moet ik de dokter weer gaan bellen voor bijvoorbeeld nog eens een afspraak bij de kinderarts?
 
Als jij er geen goed gevoel bij hebt zou ik het zeker laten onderzoeken door een kinderarts. Het gevoel van een moeder klopt meestal wel en jij kent je kindje het best. Veel succes in ieder geval
 
Mijn dochtertje van 12 weken gebruikt ook ranitidine, bij haar duurde het 3-4 weken voor we echt verbetering zagen. Dus nog even volhouden het helpt echt!
Verder als tip voor het slapen, leg een handdoek onder de matras zodat de matras wat schuiner staat. Bij onze dochter heeft het heel erg geholpen om haar op haar buik te laten slapen. Nog steeds heeft ze met vlagen last van de reflux (we dikken de voeding ook in) maar het is niet meer zo erg als zonder medicatie 
 
We gebruiken nutrilon omneo comfort, dieetvoeding voor spugen... we zijn ondertussen alweer 4x bij de huisarts geweest en hebben een doorverwijzing naar kno-arts..!! Hij bleek weer een oorontsteking te hebben en na een kuur van een week zien ze dat zijn oortjes nog onrustig zijn. Zij denken dat hij daardoor ook zoveel spuugt... 19 maart pas bij de kno arts terecht..!! 
 
Terug
Bovenaan