Alleen slapen als papa hem naar bed brengt

Goedemorgen!

Sinds een aantal weken wil mijn dreumes van 1.5jaar alleen maar slapen als papa hem naar bed brengt. Savonds is dit geen probleem, maar overdag is papa aan her werk, en moet ik hem in bed leggen. Je raadt het al, schreeuwen! Armpjes naar me uitsteken, en absoluut niet slapen, ookal leg ik hem weer een paar keer neer. De dagen dat papa thuis is doer hij heerlijk een dutje smiddags, maar de overige dagen dus niet. Resultaat is dat ik vanaf een uur of 15.00 met een heel moe jongetje zit en het heel lang duurt voor het eindelijk 19.00 is.
Herkent iemand dit en hoe heb je dit aangepakt? Bedankt voor het lezen alvast!
 
Dat is lastig zeg!
Doen jullie allebei dezelfde routine? Zo niet, zou je kunnen kunnen of het helpt als je dat beide hetzelfde doet.
Als je dat al doet is het misschien een idee om hem er op voor te bereiden dat jij het gaat doen. Of bijvoorbeeld met plaatjes duidelijk maken dat hij hem 2 of 3 keer (afhankelijk van het aantal dutjes) en dat daarna papa hem op bed brengt. Zo weet hij waar hij aan toe is en is het overzichtelijk.
Geen idee of het werkt, maar misschien het proberen waard.
Succes!!
 
Goedemorgen,
Het lijkt wel alsof ik dit zelf had kunnen vragen. Ik zit met precies hetzelfde. Dreumes (nu 20 maanden), heeft dit sinds een week of 6. Schreeuwen, krijsen, huilen - al vanaf dat ik hem in zijn slaapzak doe. Het werd ook geleidelijk erger, eerst als hij 's nachts wakker werd, toen niet meer 's avonds in bed en daarna niet meer in de middag. En niet alleen bij mij, maar bij oma precies hetzelfde. Daar moet opa de kleine naar bed brengen anders blijft hij wakker (oma heeft laatst 1,5 uur in de stromende regen gewandeld zodat meneer ging slapen...).
Er is wel hoop! Wij zijn nu begonnen met in de avond (en overdag wanneer het kan) samen naar bed brengen. Papa doet alles normaal, maar geeft hem naast het bed aan mij en ik leg hem neer. Dit hebben we een paar dagen gedaan en dat ging goed. Langzaam doen we nu elke paar dagen een stapje terug. Gisteren mocht ik (met papa in de kamer) meneer helemaal via de routine in bed leggen, geen kik gegeven. Wel doen we ook af en toe het 'oude' ritueel dat papa hem in bed legt, anders is het probleem straks omgedraaid. Morgen ga ik helemaal zelf proberen bij het middagslaapje - fingers crossed!
Misschien is dit een optie, als dat past met jullie schema's. Ik voel me wel een stuk zekerder inmiddels, een paar weken geleden vond ik me zo'n slechte moeder, die niet eens haar kind naar bed kan brengen.
Succes, ik hoop dat het snel beter gaat!
 
Terug
Bovenaan