Alleen spelen tijdens bezoek

<p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Wanneer kwam bij jullie de leeftijd dat je kindje zelf wat meer ging spelen? Mijn zoontje is bijna 2,5 jaar en kan steeds beter wat langer alleen spelen. Alleen zodra er bezoek komt wil hij niks meer. Het liefst alleen maar tv kijken, wat we overigens dan niet doen. Maar dat resulteert dus vaak in een hoop gedoe, want ineens kan hij niet meer alleen met zijn duplo of autootjes spelen. Af en toe zo frustrerend. </span></p>
 
Verschilt denk ik per kindje.
Mn zoontje van 19 maanden speelt best wel veel zelfstandig.. Puzzels maken, met autoo'tjes of duplo..
We krijgen op t moment niet zo veel bezoek..
 
Hier ist juist andersom haha. Alleen spelen is moeilijk, maae zodra er bezoek komt wordt ineens alles uit de kast getrokken en kunnen ze heerlijk spelen.. bijzonder! ;) 
 
Klinkt alsof je zoontje het best kan, maar een goede reden heeft om het met bezoek niet te doen, haha. Hier is dat hetzelfde! Zodra er bezoek is moet vooral het bezoek er aan geloven; er moet worden gedanst, treintje spelen etc. Oma heeft geen rust ;) Puur enthousiasme, maar soms wel frustrerend inderdaad. Kan het bij jouw zoontje ook wat verlegenheid zijn trouwens, en dat een filmpje kijken dan lekker veilig is? Dat komt ook op die leeftijd. 
 
Oooo hier is het ook juist andersom hoe meer mensen hoe meer ze lekker haar gang gaat! Zo zie je maar hoe anders elk kindje weer is. Ze vraagt hier veel om de tv wanneer ik alleen met haar bent en met papa erbij veel minder en het is niet dat ik niks met haar doe haha! Ze zou het liefste de hele dag tv kijken lijkt soms wel dus vaak paar dag boos omdat ze de tv aan wilt en niet mag! Herkenbaar ?
 
Terug
Bovenaan