Alleen spelen

<p>Hallo, </p><p> </p><p>graag jullie advies. Onze kleine van 7.5 maand wil alleen maar vermaakt worden. Je mag niet uit zijn gezichtsveld of hij wordt boos. <br />hij is 4 weken aan het rommelen geweest met zijn gezondheid. Griep, buikvirus en testen op koemelk allergie. Kortom veel knuffelmomenten gehad. N</p><p>nu is het ‘probleem’ dat hij zichzelf niet meer kan vermaken in de box of op de grond. <br />Wanneer je een beetje uit zicht bent of niet direct naast hem zit begint hij te huilen. Hij wordt ook echt boos. <br />Ook als ik tegen hem praat uit beeld ga. <br />dit doet hij ook op het kinderdagverblijf. De leidsters mogen niet weg. <br />hebben jullie tips hoe ik dit kan aanpakken. Zodat hij ook zichzelf beter kan vermaken. Kiekeboe doen we al tijden, maar helpt blijkbaar niet...</p><p>alvast bedankt!</p>

Denk niet dat het heel raar is. Heb zelf een dochter van elf maanden en eigenlijk pas sinds kort dat ze zelfstandig speelt. Nu weer eventjes niet want tandjes...

Mijn kindje is niet eenkennig maar als ik wegga zolang ze me ziet dan komt ze me achterna. Als ik wacht tot ze is afgeleid kan ik zonder problemen weg.

Hij is ook totaal niet eenkennig. Zolang hij aandacht krijgt van wie dan ook dan is het goed. Misschien dat ook ook wat gefrustreerd is, omdat hij veel wil, maar nog niet helemaal kan. Allen mag niemand een meter uit zijn gezichtsveld.... bijdehandje

Oh ja, hier een dochter van 13 maanden en sommige dagen heeft ze dat nog heel erg hoor. Vandaag is zo'n dag en gisteren op de opvang ook blijkbaar. De leidsters zeggen het ook regelmatig tegen ons dat ze niet weg mochten. Ik weet ook niet wat we eraan kunnen doen. Het is een fase waar ze doorheen moeten. Ik merk dat ze sneller zelf iets gaat spelen als ik wegloop zonder er veel aandacht aan te geven. Als ik heel erg op haar reageer, wordt het alleen maar erger.

Terug
Bovenaan