<p>Na verschillende pittige periodes zitten we in rustig vaarwater met onze kleine meid van 16 maanden. Ze is tevreden en lijkt gelukkig. <br /><br /></p><p>Het enige waar ik tegen aanloop op dit moment is dat ze niet tot nauwelijks alleen kan spelen thuis. Als ze bij mijn ouders is kan ze zo ruim een uur in de box boekjes lezen. Thuis lukt het alleen iets doen dus niet. Ze is eigenlijk altijd om me heen. Als in haar dingen aanreik is ze snel haar interesse verloren. Als we samen spelen kan ze er wel bij blijven. Ik negeer haar wel eens, dat werkt soms. Dan zie ik haar enkele minuten niet maar meestal begint ze te jammeren. Ik stuur haar ook vaak terug naar de speelhoek, dit begrijpt ze niet echt. Als ik zeg ga maar even bij de baby, auto, boekjes kijken doet ze dit en komt ze weer terug. Als ik op de grond zit, waar dan ook speelt ze soms wel in de speelhoek. Ook al zit ik aan de andere kant van de kamer. Maar als ik op de bank ga zitten is het meteen over en komt ze aan waggelen. <br />Is dit herkenbaar? Hebben jullie tips? Pf wil ik te veel? Zou fijn zijn als ik een boek kan lezen of rustig mn ding kan doen.. </p><p>Oja, ze was wel wat laat met bijvoorbeeld zitten, kruipen en lopen. Andere dingen zoals woordjes en begrijpen (waar is je jas, pak de kam maar, pak maar een luier etc) heel vroeg en snel. </p>