alleen spelen

Hallo, wij hebben 2 "probleempjes" en hopen hier herkenning te vinden!
Het lijkt dat ons zoontje van 5 maanden sinds 2 weken niet meer zo graag alleen in de box wil spelen.
Na enkele minuten begint hij nu te jammeren/huilen. Zo gauw je met je stoel erbij schuift of boven de box gaat hangen dan is alles weer oke.  Ook op het dagverblijf merkten ze dit op, hier  was hij zelfs heel hard gaan krijsen.  Hier zijn wij zo van  geschrokken omdat wij dit niet van hem kennen.  
Ook  slaapt hij  de nachten niet meer door. (ook sinds 2 weken) De ene keer is hij om 4.00 uur wakker en dan weer om 5.30. (voorheen was dit rond 7.00 uur) Hij heeft dan geen honger maar is gewoon klaarwakker en begint vrolijk tegen je te kletsen als je zijn tutje komt geven.
Herkent iemand dit en hoe hebben jullie dit opgelost of is het "gewoon" een fase waar we doorheen moeten?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Hoi mamaatje,

Volgens mij is het zo'n groeispurt waar het boek "Oei, ik groei" het over heeft. Dan willen baby's weer bij mama zijn. Dat duurt meestal een paar dagen (soms ook wel weken heb ik begrepen).
Mijn dochter is 4,5 maand en begint ook "kuren" te krijgen. Ze kan zich ook niet heel lang meer in de box vermaken en sinds kort drinkt ze ook veel langer aan de borst (eerst 10 minuten, nu een half uur tot een uur). Als ik haar van de borst haal, begint ze te krijsen totdat ze weer stil wordt als ik haal weer aanleg.
Dus volgens mij is het een fase en gaat het wel weer over.
 
Mijn zoontje is nu ook 5 maanden en is het ook heel snel zat in de box.
Ik zet hem nu regelmatig in zijn wipstoeltje en dat vind hij wel leuk.
Hij wil momenteel graag zitten.
Ik heb het idee dat als hij goed zelf kan zitten hij het weer wel leuk vind in de box.
Ik  probeer in hem ieder dag toch een poosje in de box te laten spelen, zodat hij het wel gewend blijft.
Ik ben ook benieuwd hoe andere moeders dat opgelost hebben.
groetjes Marisca
 
Mijn zoontje heeft dat ook gehad rond die tijd. Het duurt even, maar het wordt vanzelf beter!
Ik bleef ook met hem zeulen om hem iedere keer op een ander plekje te leggen/zetten. Dan weer in de box, dan weer in zijn wippertje, dan weer op het speelkleed! Zo snel was hij het zat en begon zich te vervelen!
Nu is hij 8 maanden en kan tijgeren over de grond en dat zou hij uren kunnen volhouden met speelgoed erbij!
Ik heb geen advies voor jullie, maar hoe meer ze zichzelf kunnen bewegen, hoe beter ze zichzelf kunnen vermaken... dus nog even geduld denk ik.

Succes!
 
Terug
Bovenaan