alleen spelen

gek worden mijn man en ik ervan, echt knettergek! we hebbe alles al geprobeerd.
maar onze dochter van 4 wil maar niet alleen spelen.
ze wil het liefste bij ons zitten  en zich met onze gesprekken bemoeien. ( ze is enig kind helaas..)
we hebben geprobeerd om eerst met har te spelen, iets wat ze leuk vind met duplo, de barbie's of poppen, en dat ze daarna allen verder speelt. maar dit doet ze dus niet.
er zijn 2 dingen die ze het allerliefste doet, al haar speelgoed op een grote bult gooien op de bank en gaatjes met de perforrator in papier maken.
soms laat ik haar gaan, maar meestal grijp ik in en zeg dat ze normaal moet spelen.
ze zit sinds 20 aug in groep 1 en heeft nu net 2 keer met een meisje uit de klas gespeeld. die meisjes speelde wel gewoon om het zo maar te zeggen.

mijn vraag is dus allen jullie, wat kan ik doen om haar te stimuleren met spelen zodat ze aansluitng vind bij leeftijdgenootjes (en wij ook eens rust hebben)

gr. miep76

 
Hoi Miep76,

Ik krijg de indruk uit jouw verhaal dat ze zich in ieder geval niet verveelt.
Misschien kun je eens bij haar juf vragen wat ze leuk vindt om te doen op school?
Niet elk kind vindt poppen en barbies leuk, maar misschien houdt ze wel van knutselen? Als ze gek is van perforreren kan ze iets met de papiertjes die uit het aparaat komen doen. Met papier, lijm en schaar aan de gang. Of met een prikblok in de weer.
En waar speelde je dochter mee toen de vriendinnetjes kwamen? En heeft ze al eens bij een ander kindje gespeeld? Misschien dat zo'n kindje net weer ander speelgoed of interesses heeft die zij ook leuk vindt.

Succes ermee!
Marianne
 
Terug
Bovenaan