Alleen thuis laten??

Hoi allemaal.
Onze dochter is ruim 9 jaar..
Zijn vast wel meer mama's hier met kids van deze leeftijd.
Ze is een serieus en verstandig meisje..
Om me heen hoor ik zovaak dat kinderen alleen thuis worden gelaten..maar ik kan het zelf gewoon niet..
Dus dan gaat mama boodschappen doen, zo een uur...en dan is het kind alleen thuis.
Moeder van een vriendinnetje van mijn dochter doet dat ook, en ook als mijn dochter bij hen speelt!
Ik kan er maar niet aan wennen..en het zal vast ook mijn eigen beleving zijn, maar wat vinden jullie?
Wanneer kan het, en doe je het?
Of ze naar de winkel sturen voor een boodschap..ook al zoiets..
Mijn dochter vind het zelf ook wel eng..
Maar komt dat door mij..of??

Ik wil ook niet te beschermend zijn, maar toch..
Hoor graag meninegn van anderen..om mij heen lijkt het zo normaal.
Gr Rina..mama van drie kids..van 9, 6, en 1,5 jaar.
 
hoi
wij hebben 2 kinderen,1 van 4 en 1 van 8,
onze zoon van 8 mag van ons gerust een pposje alleen wezen half uurtje,ook nie langer.
vind hij geweldig.onze dochter zegt ook van mam ga maar even alleen na de winkel maar dat doen we dus nog niet.
 
Hoi,

Mijn oudste is 8jaar, hij mag soms alleen thuis blijven, als ik de midelste van school haal, is max 15min, hij mag dan de telefoon niet opnemen en voor niemand de deur openmaken, hij mag alleen naar buiten als het binnen gevaarlijk is om wat voor reden(brand of iets dergelijks)
De buurman stond laatst aan de deur en hij heeft gezegd ik mag niet openmaken, mama is zo terug dus wacht maar even..haha die stond dus voor de deur te wachten..maar hij heeft dus precies geluisterd, iemand die de deur niet zelf met een sleutel kan openmaken heeft pech en moet wachten!
Toen vroeg hij wat als papa voor de deur staat en hij is zijn sleutel vergeten?? ik zeg laat die ook maar staan, mama is zo terug..haha

Gr MJ
 
Mijn kinderen (7,5  en 3 maanden) laat ik ook wel eens heel even alleen thuis (nou ja, die van 3 maanden dan niet). Ze vinden het helemaal geweldig en vooral heel erg interesant. Ze mogen ook de telefoon niet opnemen en niemand binnen laten. Ik neem m'n mobiele telefoon mee, het nummer staat als eerste in het telefoonboek. Ze hoeven maar 2 toetsen in te drukken en ze kunnen me bellen,wanneer er iets is. Ook heb ik ze geleerd wanneer ze 112 moeten bellen (bv. bij brand).
Toen ik een keer m'n dochter ging halen bij een vriendinnetje, belde m'n zoon na 3 minuten op, dat de kast op het aanrechtwas gesprongen, ha ha! Maar hij weet in ieder geval wel hoe hij me moet bereiken.

Toch blijft het spannend hoor! Ik hou er ook niet van. Maar ja, soms is het toch wel even lekker om snel heen en weer te gaan zonder de hele bubs weer in te laden (vooral nu weer met zo'n kleintje)

Wat vinden jullie ervan om de baby even thuis te laten liggen om bv. de kinderen even heen en weer naar school te brengen? Ik vond/ vind het eigenlijk niets, maar merk dat ik af en toe denk; zal ik het toch even doen? Zo zielig ook weer, in de maxicosi naar school, thuisgekomen uit de maxicosi, na 45 minuten (slaapt net weer) hup, jas aan, weer in de maxicosi naar school, 10 minuten later, weer uit die maxicosi enz. enz. Eigenlijk ook best zielig. Als ik moeders hoor, die hier zo makkelijk over praten verbaasd dit me, aan de andere kant kan ik hetmeook wel voorstellen. En tja, als ik thuis ben, ga ik ook niet altijd elke 10 minuten bij hem kijken.

Wat vinden jullie?
 
Mijn zoon is 9 jaar en is geregeld even alleen thuis.
Dat geldt ook voor mijn dochter van 7 jaar.
Ze weten dat ze geen telefoon mogen opnemen en niet naar de voordeur gaan als de bel gaat. Verder geef ik mijn mobiele telefoonnummer zodat ze me altijd mogen / kunnen bellen.
Ik laat ze niet samen thuis (aangezien ze goed ruzie kunnen maken).
Meestal gebeurt dit als ik er eentje naar sport moet brengen o.i.d.; ik kan altijd binnen  5 minuten weer terug zijn.
Mijn dochtertje van 5, bijna 6, is bang, dus die laat ik nooit alleen thuis, gaat altijd overal mee naar toe.
Leah, nu 11 maanden, laat ik ook wel eens alleen slapen als ik de kinderen van school ga halen. Inderdaad: ze liggen vaak zo lekker te slapen, erg jammer om ze dan te storen in hun slaapjes. Ze is ook wel erg rustig, dus mocht ze wakker worden, gaat ze gewoon lekker in bed tutten, kletsen, enz.
Ik ga veel op mijn gevoel af hierin, wat wel en niet kan.
 
quote: Doornroosje_1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-02-2009 13:28:40'));

Mijn kinderen (7,5  en 3 maanden) laat ik ook wel eens heel even alleen thuis (nou ja, die van 3 maanden dan niet). Ze vinden het helemaal geweldig en vooral heel erg interesant. Ze mogen ook de telefoon niet opnemen en niemand binnen laten. Ik neem m'n mobiele telefoon mee, het nummer staat als eerste in het telefoonboek. Ze hoeven maar 2 toetsen in te drukken en ze kunnen me bellen,wanneer er iets is. Ook heb ik ze geleerd wanneer ze 112 moeten bellen (bv. bij brand).
Toen ik een keer m'n dochter ging halen bij een vriendinnetje, belde m'n zoon na 3 minuten op, dat de kast op het aanrechtwas gesprongen, ha ha! Maar hij weet in ieder geval wel hoe hij me moet bereiken.

Toch blijft het spannend hoor! Ik hou er ook niet van. Maar ja, soms is het toch wel even lekker om snel heen en weer te gaan zonder de hele bubs weer in te laden (vooral nu weer met zo'n kleintje)

Wat vinden jullie ervan om de baby even thuis te laten liggen om bv. de kinderen even heen en weer naar school te brengen? Ik vond/ vind het eigenlijk niets, maar merk dat ik af en toe denk; zal ik het toch even doen? Zo zielig ook weer, in de maxicosi naar school, thuisgekomen uit de maxicosi, na 45 minuten (slaapt net weer) hup, jas aan, weer in de maxicosi naar school, 10 minuten later, weer uit die maxicosi enz. enz. Eigenlijk ook best zielig. Als ik moeders hoor, die hier zo makkelijk over praten verbaasd dit me, aan de andere kant kan ik hetmeook wel voorstellen. En tja, als ik thuis ben, ga ik ook niet altijd elke 10 minuten bij hem kijken.

Wat vinden jullie?



Ik ga afentoe ff snel m'n zoon naar school brengen terwijl onze dochter ligt te slapen (ze is 3,5 maand). Ik doe het wel alleen als ze slaapt, das gevoelsmatig.
Vaak laat ik mijn man wel weten dat ik alleen ga en sms hem als ik weer thuis ben. Mocht er dan iets gebeuren onderweg weet hij iig dat ze alleen thuis is. Maar ik moet zeggen, tegenwoordige weten de moeders op school dat ook wel en dat geeft me ook een safe gevoel.
Toevallig vroeg laatst iemand hetzelfde aan me en toen heb ik geantwoord dat het waarschijnlijk veiliger is voor haar om een kwartiertje alleen in bed te liggen dan dat ik haar mee neem in de kinderwagen. Volgens mij is nl. de kans dat we onder een auto lopen groter dan dat er brand uit breekt ofzo??!
 
Ik laat mijn dochter van 7,5 jaar wel eens alleen thuis.Maar dan echt voor hooguit 10,15 minuutjes.We wonen achter een supermarkt, dus als ik iets vergeten ben, ga ik dat snel even halen.Doe ik wel de tv aan, door het geluid in de woonkamer lijkt het alsof ze niet alleen is en dan vliegt de tijd ook zo om.En op de terugweg bel ik al lopend dat ik er binnen een paar minuutjes ben.Vind ze meteen heel stoer, de telefoon opnemen.
Ze is een zelfstandig meisje, doet geen rare dingen dus ik vertrouw haar  hier zeker bij.Ze weet datze voor niemand de deur open moet doen.
Waar ik meer moeite mee had was dat ik mijn baby van toen een paar weken en later maanden oud alleen moest laten, om de kids van school te halen.Heb het een aantal  weken volgehouden haar telkens uit haar slaap te halen en mee te nemen naar school, maar werd geen succes.Kind huilen, niet uitgeslapen en de rest van de middag hangerig en huilerig.Kon ook niet haar slaapjes aanpassen op de schooltijden, want die zijn 3 keer per week anders.
Nu laat ik  haar liggen, slaapzak aan, deur dicht, traphekje op slot, geen wasmachines o.i.d aan, deuren en ramen dicht.....wat zou er dan mis kunnen gaan?Ik geloof niet dat er dan precies in dat kwartiertje dat ik dan weg ben een inbreker binnen komt of mijn huis in de fik vliegt....
Groet Roos.  
 
O ja, wat ik wel doe als ik mijn kind alleen thuis laat, is op zo'n geel plak-papiertje schrijven dat er een kind alleen thuis is, met mijn adres erbij.En dat plak ik op mijn portemonnee in mijn handtas, mocht er onverhoopt een vreselijk ongeluk plaatsvinden onderweg met mij, dan komen ze in ieder geval bij mijn kind uit.
Groet Roos.
 
Terug
Bovenaan