alleen thuis willen poepen en dan alleen op het potje

Hallo allemaal,

Onze dochter van  3 jaar wil echt alleen maar thuis poepen en dan ook alleen maar op het potje. Plassen doet ze overal en ook op de wc. Ze heeft wel eens op de wc gepoept maar dat is maar 2x geweest denk ik (ze is sinds eind april/begin mei 2008 zindelijk)
Als ik drie dagen werk dan is ze bij haar oma en dan houdt ze heel de dag haar poep op,ook al moet ze  zo nodig,  en pas als ze thuis is ,poept ze, maar ook niet altijd spontaan dus houdt ze het nog steeds op.

Ik vroeg me af of dit vaker voorkomt en hoe andere ouders daar mee om gaan.Op zich maak ik er niet zo'n punt van,want op zich ben ik al blij dat ze poept want sommige kinderen doen dat niet eens ! Zou het misschien een soort van schaamte/angst  gevoel zijn dat ze niet bij een ander wil poepen ?  

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties/verhalen

Groetjes mama van briseis
 
ik kan nog niet spreken uit ervaring (wij zijn nog bezig), maar kan ze bij oma ook op het potje poepen of moet ze op de wc? Misschien durft ze het wel als ook bij oma een potje staat.
En waar staat haar potje? misschien deze op de wc zetten en haar laten helpen met het potje leegmaken.

onze zoon wil juist op een ander wel braaf op de wc plassen en poepen en thuis  wil hij alleen op  het potje.  

succes ermee.
 
 
Hoi,

Mijn dochter is sinds vorig jaar augustus overdag zindelijk.
Ze heeft nu wel een tijdej gehad dat ze in de broek poepte terwijl ze dat wel op de wc heeft gedaan.
Dat deed ze overal, ook bij de kinderdagverblijf als ook bij de opa/oma ´s.

Op een dag deed ze dat weer en ik was het zo zat.
Het was rond 6 uur in de middag en toen kwam ze met de benen uit elkaar angelopen en poep riep ze.
Ik heb haar aangekeken en gezegt: Dan gaan we nu de douche in en naar bed!
Ze keek heel verbaast en keek nog zielig papa aan en die zei niets.
(hij had zoiets van hier moet ik me nu niet mee bemoeien)

Ze heeft dat nog 1 keer gedaan en heb hetzelfde gedaan en daarna heeft ze het nooit meer gedaan.
Ik heb dit ook de opvang doorgegeven, want als ze het daar deed dan moesten ze dat op dezelfde manier aanpakken.

Ze gaat nu gewoon naar de wc om te plassen en te poepen.
Ik denk nog steeds dat het een fase is geweest, maar die is gelukkig nu afgelopen.

Ik denk dat je naar de situatie moet kijken en ook waarom ze dat doen.

succes ermee.

gr. Christel
 
Terug
Bovenaan