Alleen vermaken

Hallo,

Kunnen jullie dreumessen zich goed alleen vermaken? Stijn namelijk helemaal niet. Hij kan prima met blokken of lego of iets dergelijks spelen als wij er bij zitten en mee spelen. Dan kan hij zich ook best even vermaken, maar als wij dan iets anders gaan doen, dan blijft hij bij ons dralen en speelt dus niet meer. Ik wordt er soms helemaal gek van. Je moet nou eenmaal ook wel even iets schoonmaken, of fruit klaar maken of iets dergelijks.
Iemand tips?????

Carina
mv Stijn ( 25 november 2006)
Jojanneke ( 5 april 2008)

het gaat hier de laatste weken wel een beetje beter.
Als ik zelf iets onderneem gaat het goed, als ik bijvoorbeeld aan het opruimen ben, de badkamer schoonmaak of boven aan het rommelen ben met de was enz. Dan kan Jasmijn zich mestal vermaken. Ook al haalt ze alles achter mij weer overhoop wat ik net heb opgeriumd.
Maar owee als ik ga zitten om iets te lezen/tv te kijken/ computer aan zet of probeer te bellen. Dan wordt ze zoooooo vervelend. Kan zich acuut niet meer vermaken en loopt te klieren.
Bellen met haar erbij kan dus echt niet meer!
Tijdens het eten koken s avonds zet ik ze nu even voor de tv.
ALs ik aardappels schil helpt ze mee, althans aardappels in de pan, er weer uit, op een rij leggen enz.
Verder is het heel de dag: samen pelen , samen pelen,   grrrrrrrr
Elke

Ik mag hier niet klagen. Ze kan zich prima zelf vermaken. Ik zet een muziekje op en ze gaat dansen en even later zit ze met speelgoed te spelen, of heeft ze haar tekenspullen gepakt, of ze is zelf een boekje aan het lezen.

Daarnaast vindt ze het ook leuk om samen te spelen met mij of haar vader. Samen even blokken bouwen, of een boekje lezen.

Soms beginnen we samen en dan zeg ik mama gaat even wat doen en ik kom zo weer bij je kijken.

Ik praat wel de hele tijd eigenlijk tegen haar als ik bezig ben. Misschien dat dat helpt dat ze dan het gevoel hebben dat je er nog bent en aandacht voor ze hebt.

Ook maak ik eigenlijk nooit schoon als ze erbij is.

Groetjes

Het gaat hier de ene keer beter dan de andere keer, maar Erikjan kan zich wel prima alleen vernaken. Blijven praten hel;pt inderdaad veel. Ook al ben ik met iets bezig, telkens als hij iets doet en/of vraagt aan mij dan reageer ik, en zo blijft hij wel spelen, soms is dat ook helemaal niet nodig, en speelt hij lekker, en soms werkt het helemaal niet, en dan moet ik ook "mama pamen pelen'.

Janine

Zoooo herkenbaar!
Lara kan heel goed zelf spelen, maar wil toch het liefst met "mama pelen" of "papa pelen". Inderdaad gaat het redelijk als ik bezig ben, maar iets lezen, schrijven of op de computer doen wordt niet geaccepteerd! Gelukkig accepteerd ze het wel als ik Mika de fles geef; ook dan kan ze zichzelf vaak zonder klieren bezig houden.
En vaak blijft ze ook gewoon aan mij plakken als ik bezig ben met was opvouwen, eten klaarmaken oid. Niet echt handig, maar ja... 't is nu eenmaal zo.

'k Had het er toevallig vanmorgen met m'n zus over; haar dochter is nu 4 jaar. Ze verzekerde mij dat het over gaat, dus er is hoop!

Ik blijf Lara stimuleren om zelf iets te gaan doen, soms help ik haar op weg door eerst even samen iets te doen. De ene keer werkt het wel en de andere keer werkt het niet.

Terug
Bovenaan