Alleen vruchtzak

Ik ben 8 weken geleden voor de laatste keer ongi geworden, testte pas afgelopen zaterdag positief. Heb al een echo gehad bij de gyn, die eerst alleen was om de zwangerschap te bevestigen. Dat is ook gebeurd, er was een vruchtzakje te zien. De Gyn was erg tevreden, maar dus nog geen 8 weken zwanger. Nu ben ik wel een beetje onzeker dus wie heeft een herkenbaar verhaal meegemaakt?

Groetjes Sukkie

Hoi sukkie

Met deze zwangerschap ben ik met 7 weken voor een echo geweest (omdat ik in februari een mk heb gehad) en toen konden ze ook alleen maar een vruchtzakje zien... Nog niet echt avtiviteit en ook niet groot genoeg voor 7 weken dus moest ik een week later weer. Die week daarna bleek dat ik een week minder ver was dan gedacht. In plaats van 8 weken was toen 7 weken, maar toen was er al wel iets te zien.

Succes!!

Groetjes daphne

Ik heb met 7 weken een echo gehad, omdat ik daarvoor een miskraam heb gehad.
De echoscopiste zag alleen een klein vruchtzakje en verder niks. Terwijl ik zeker wist dat ik 7 weken was (dmv tempen). Zwaar teleurgesteld en dus wachten op een miskraam, die niet doorzette.
Toen dus naar de gyn om een curettage af te spreken.
Omdat de gyn geen verslag van de echo had gekregen en ik nog zoveel zwangerschapklachten had, heeft ze eerst zelf even gekeken. En ja hoor! Een levend vruchtje! Toen naar de echoscopiste van het ziekenhuis, omdat de apparatuur van de gyn zelf niet goed genoeg was. Bleek ik dus toch gewoon 8 weken zwanger te zijn! Had de andere echoscopiste (in verloskundig centrum) dus gewoon niet goed genoeg gekeken.

Nu was jij bij de gyn, dus neem aan dat die wel goed gekeken heeft. Kan het zijn dat je minder ver bent? Heb je ovulatietests gedaan of getempt?
Wie weet was het gewoon een hele vroege zwangerschap (dat hoop ik voor je!)

Groetjes Suus

Hoi meiden
Bedankt alvast voor jullie reactie,
de gyn dacht dat ik minder ver zou zijn, ook omdat ik pas in het weekend misselijk was en toen ook positief testte. Hoe dat kan weet ik niet, maar ik zal moeten afwachten! Krijg over 2 weken nog een echo.

Groetjes Sukkie

Ik heb hetzelfde gehad, ook erg laat een positieve test, terwijl ik toen volgens mij al 7 weken ver zou moeten zijn. TOen met 8 weken een echo gehad, was alleen een vruchtzakje te zien. Het was dus mis, of ik was minder lang zwanger. Drie weken later weer een echo en toen een babytje met mooi kloppend hartje van circa 8 weken oud. Vier weken later was het circa 12 weken oud, dus daarop een uitgerekende datum vastgesteld. Precies op die datum kreeg ik 2 jaar geleden mijn zoon. Mijn zusje had een vergelijkbaar iets. Je eisprong kan heel laat in je cyclus vallen, daardoor test je ook zo laat positief omdat je eerder gewoon nog niet lang genoeg zwanger was.
Het kan positief uitvallen dus.

hoi meiden

wij hebben een nieuwe website gemaakt met een forum wat beter werkt dan deze dus als jullie zin hebben kom gezellig kletsen
http://zwangerforum.come2me.nl/

groetjes marijke

hoi meiden

wij hebben een nieuwe website gemaakt met een forum wat beter werkt dan deze dus als jullie zin hebben kom gezellig kletsen
http://zwangerforum.come2me.nl/

groetjes marijke

Ik heb wel eens een verhaal gehoord dat het al bevruchte eitje meer tijd neemt om in te nestelen dan gebruikelijk. Daardoor test je laat positief en groeit het wellicht later. Misschien dat je daardoor ook pas later met een echo meer kunt zien dan een vruchtzakje. Of dit waar is moet je maar aan de gyn/ vk vragen, want ik heb het alleen maar van horen zeggen.

Sterkte en duimen dat het gewoon laat is!

Terug
Bovenaan