Alleenstaand en vakantie met baby

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik ben alleenstaand en wil volgend jaar april/mei een lang weekend of een week weg naar bijvoorbeeld Mallorca. Mn baby is dan 15/16 maanden.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 20.3px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Over de reis zelf maak ik me niet druk. Ter plaatse dien ik natuurlijk rekening te houden met haar ritme. Het lijkt me leuk om te wandelen, naar het strand te gaan etc etc met mn kleintje. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 20.3px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hebben andere alleenstaande vaders/moeders hier ervaring mee? Hoe was het? Of is het echt niet te doen?</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 20.3px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik onderneem van alles met mn kindje en ben best makkelijk daarin. Alleen vind ik (voor het eerst) naar het buitenland gaan met baby en zonder een vriendin of iets, toch spannend/eng.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 20.3px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Groetjes en fijne zaterdag </span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 20.3px;"> </p>

Hoi meid!
Toevallig zijn wij met onze zoon in juni naar Mallorca geweest. Onze zoon was toen gecorrigeerd 6 en halve maand. Het was fantastisch. Een fijn eiland en lekker kort vliegen. 

Ik ben niet alleenstaand maar wij zijn laatst naar Sicilië geweest met onze dochter toen ze 18 maanden was. Het vliegen vond ik best pittig met zo'n kleintje ruim 2 uur lang op schoot, maarja daar moet je ff doorheen. Wij hadden een magnetisch tekenbord gekocht voor in het vliegtuig en daar was mijn dochter heel zoet mee.
Wij waren eind april in Sicilië. Ik dacht ook: leuk, naar het strand en zwemmen! Nou, vergeet het maar. Het water is in het voorjaar nog veel te koud, dus wat dat betreft kun je beter in de zomer/najaar gaan. En mijn dochter houdt enorm van water en zwemmen in het zwembad, maar op het strand was het krijsen. Het zand is heet, ze brandde haar voeten en de golven vond ze eng. Dus dat was allemaal geen succes, ik had het me wat romantischer voorgesteld...
Wel zat er naast het strand een leuk speeltuintje waar ze heerlijk kon spelen. Dat wisten we van tevoren niet, maar hier waren we echt blij mee. We hebben daar heel wat uurtjes gezeten in het zonnetje met een bakje koffie van het café ernaast. Blij kind, blije mama :) 
Met een baby denk je nog niet zo na over zulk soort dingen, maar waarschijnlijk kan je kindje lopen als hij 15 maanden is en dan zijn zijn behoeftes anders. Nu kun je nog 2 uur met hem wandelen, over een paar maanden wil hij misschien niet langer dan 5 minuten in de buggy, en wil hij zelf lopen/spelen etc.. dus denk daar ook over na! 

Volgens mij is het weer in apr/mei nog niet zo super in mallorca. Dus als het je om de plek te doen is kun je beter iets later in het jaar gaan. Wat ook heel leuk is, en het hele jaar door lekker weer is de canarische eilanden. Is wel wat langer vliegen maar dat is met 1 kindje prima te doen.

Alleenstaande vriendin van mij is vorig jaar met haar zoon op vakantie geweest. Hij was 1.5 jaar. Ibiza. 
Ze had een all inclusieve hotel en overdag ging ze gezellig wandelen met hem en rijden. Ze huurde een auto en gingen op pad. In de voor avond zat zij lekker op het terras en hij zat in een box naar de spelende( oudere) kindjes te kijken die meededen aan het de kidsprogramma. Ze heeft echt genoten en ben trots dat ze het aandurfde.  Volgend jaar gaan we samen met kids.
Veel plezier alvast met boeken en gewoon doen!

Alleenstaande vriendin van mij is vorig jaar met haar zoon op vakantie geweest. Hij was 1.5 jaar. Ibiza. 
Ze had een all inclusieve hotel en overdag ging ze gezellig wandelen met hem en rijden. Ze huurde een auto en gingen op pad. In de voor avond zat zij lekker op het terras en hij zat in een box naar de spelende( oudere) kindjes te kijken die meededen aan het de kidsprogramma. Ze heeft echt genoten en ben trots dat ze het aandurfde.  Volgend jaar gaan we samen met kids.
Veel plezier alvast met boeken en gewoon doen!

Hai. 

Ik ben aantal jaar geleden met 2 kids (van toen nog geen 1 en 3 jaar ) naar Griekenland en Tunesië op vakantie gegaan. Ben zelf ook alleenstaande. Was prima te doen en ontzettend relax. In het vliegtuig hebben ze beide meerendeels geslapen en voor de rest had ik tekenboekjes,  ect meegenomen. Wij zaten all inclusive,  zwembad erbij , strand en van alle gemakken voorzien. We hebben zelfs paar excursies gedaan. Kleinste deed dutjes onder de parasol en voor de rest lekker zwemmen en spelen. S'avonds en overdag hadsen ze kidsclub en entertainment en waren echt geslaagde vakanties. 

Terug
Bovenaan