alleenstaand moeder

He lady's,

Wie heeft ervaring met het alleen zwanger zijn enzo? Ik 26 jaar oud en ben nu dus 27 weken zwanger van mijn eerste kindje. Kwam erachter nadat mijn vriend en ik uit elkaar waren. Was dus niet gepland maar van mijn kant zeker zeeeeer gewenst. Hij heeft inmiddels een nieuwe vriendin. Wie heeft hier ervaring mee i.v.m. erkennen en omgangsregelingen ofzo. Tips zijn zeer welkom.

Groetjes shelley
 
hoi shelley
je kan nu al naar het gemeentehuis gaan.
het kind krijgt dus automatisch jouw achternaam. je ex moet het kind erkennen (ik denk niet dat hij dat doet) want dan betekend dat dat hij het kind moet onderhouden (financieel) of hij moet een hele lieve vader zijn!
ik wens je succes.
groetjes
 
Hoi ik ben ook een alleenstaande moeder. Ik heb 2 kinderen en de derde is op komst. De vraag is wat wil je. Wil je dat hij je kind erkend, dan kan dat en ook al voor de geboorte. Dan heeft hij de plicht om alimentatie voor je te betalen en recht op een bezoekregeling. Als je je kind niet laat erkennen door hem, heeft hij geen plichten en ook geen rechten op bezoekregeling. Dan krijgt het kind de achternaam van jou. Maar ook als je je kind wel laat erkennen kan je je kind jouw achternaam geven. Wat wil jouw ex voor jullie kind betekenen?
 
hallo ik ben ook alleenstaande moeder van 1 kind
ik was 7 maand zwanger toen ik wegging bij de vader.
de vader heeft nooit meer wat van zich laten horen geen interesse getoond voor de bevalling en hoe het met de baby was
ik ben er achter gekomen dat hij mij belogen bestolen en bedrogen heeft en daarom zou ik ook nooit toegelaten hebben dat baby op zijn naam kwam
gelukkig heb ik dat gedaan en heeft hij haar nooit erkent want nu na 3 en half jaar heeft hij nog niks van zich laten horen en ook zal hij nooit rechten hebben
maar dat ligt aan de situatie zelf ik zou wel zeggen neem de baby op eigen naam
waarom ? ikzelf zou het niet leuk vinden om straks met een volgende partner een tweede te krijgen en alle twee de kinderen verschillende namen te hebben maar das eigen keus
sterkte ermee!
 
Hoi Shelly,

Nou ik maak het mee met mijn neef dan, hij heeft ook een kleine en vlak na de geboort heeft zijn vriendin hem verlaten!! Hij is KAPOT nu....

Maar hij heeft dus ook het kind erkent maar dat betekent NIET dat hij recht heeft op bezoekrecht etc.
Hier in Nederland kan je een kind erkennen omdat je dan de biologische vader bent maar dat betekent niet dat je recht heb op voogdijschap en allimentatieplicht etc.

Je kan zowieso jouw achternaam aan je kindje geven, wel of niet erkend.
Maar als je wilt dat hij voogdijschap heeft en dus ook bezoekrecht en allimentatie moet betalen dan zal je dat echt via de rechter moeten regelen!!

Dus als hij het kind erkent, heeft hij GEEN voogdijschap, bezoekrecht en allimentatieplicht!

Het is net wat je zelf wilt.
Vergeet niet dat wanneer hij voogdijschap heeft dat je alles wat je met het kind wilt doen de toezeggen van de vader nodig hebt.

Hier in Nederland wordt de moeder heel erg beschermt, dat is wel goed maar ik gevallen zoals mijn neef vindt ik het zooo erg...

succes..
MoMo
 
Hier ben ik het niet mee eens. Als je je kind laat erkennen, is de vader wel verplicht tot betalen van alimentatie. Natuurlijk moet je dit via een advocaat en/of rechter vast laten leggen. Het gata niet automatisch in ofzo nadat je kind geboren is. Dus dit kan je zeker wel voor de geboorte ook regelen. Dus eerst je kind laten erkennen door hem, daarna stap je naar een advocaat voor de alimentatie. De vader heeft ook zeker wel recht op een bezoekregeling als hij je kind erkent. Dit kan hij dan weer vast laten leggen bij de rechter, evt. samen met jou. De voogdij heb jij in dit geval, tenzij je gezamenlijke voogdijschap vast laat leggen. (via kantongerecht). Het gevolg hiervan is o.a. dat als jij overlijdt, je kind automatisch word toegewezen aan je ex. En andersom ook.
 
Hoi

ik ben 5 weken zwanger en m'n vriend is om die reden bij me weggegaan. moet nu dus ook alles zelf doen, net zoals bij jou niet gepland maar wel gewenst.
je bericht is al van een aantal maanden geleden, ben benieuwd hoe het nu met je gaat en hoe je alles geregeld hebt. Kan ook op mijn email: boogschutter3@hotmail.com

groetjes van Ingrid
 
Terug
Bovenaan