Alleenstaande moeder terug in Nederland en vaak eenzaam

<p>Hallo allemaal</p><p>zal me even kort voorstellen </p><p>mijn naam is Yvonne (41jaar) en ben een alleenstaande moeder van mijn liefste Ly-Ann, ze word 21 maanden</p><p>we zijn na relatie breuk terug in Nederland komen wonen toen ze 8 maanden oud was. Helaas ging het niet meer in de relatie, dat was tijdens de zwangersschap verslechterd. Heb 7 jaar in bayern gewoont. Gelukkig konden we terecht bij mijn ouders. De vader laat nauwelijks tot niks van zichzelf horen (kort gezegd, hij is een narcist, wil er verder niet veel over kwijt) </p><p>mijn kleintje maakt het heel goed en werk heb ik gelukkig weer goed kunnen opbouwen. Alleen nog een woning en we zijn perfect gesetteld. Nu is het dat de momenten dat de kleine slaapt, dat het erg eenzaam is. Mijn leven is mijn kind, of werk en natuurlijk huishouden. Heb helaas geen vrienden overgehouden , heel veel vrienden achtergelaten , mijn beste vriendin komt gelukkig geregeld langs en dat is toch moeilijk. Tijd voor mezelf heb ik niet want alle tijd die ik heb stop ik in mijn werk en mijn dochter. </p><p>Weet niet echt goed hoe ik aan vrienden kan komen en of alleenstaande moeders kan ontmoeten om wat leuks te doen met kinderen erbij. Ben totaal niet opzoek naar een relatie, sta er niet open voor omdat er in de 7 jaar bayern toch teveel is gebeurt dat ik denk alles nog moet verwerken. Zoals ik al aangeef, ben echt opzoek naar leuke lieve gezellige moeders die het leuk vinden on andere moeders te ontmoeten en misschien wel vrienden te worden.</p><p>Wens iedereen een hele fijne middag</p><p>liefs Yvonne </p><p> </p>

Hoi Yvonne,
Wat naar wat er is gebeurd. Uit welke buurt kom je? Er zitten hier genoeg moeders en vaders die graag een play date willen?. 
Ik hoop dat het snel beter met je gaat.

Hi Yvonme, 
Wat naar dat jij je zo eenzaam kan voelen.
Je kan met je kleine naar speeltuintjes of naar de opvang gaan en wanneer ze naar school raakt je ook wel bevriend met andere ouders geloof me. Ik werk in de opvang en zie vaak dat ouders die elkaar voorheen niet kende uit eindelijk de beste vrienden worden door playdates met de kinderen.
Heb je in de omgeving geen plekken zoals monkeytown? Je hebt daar dreumes gedeelte waar ik vaak kleine kindjes zie spelen. Of babyzwemmen ... ik woon zelf in omgeving amsterdam waar je ook yoga hebt voor dreumessen of babyballet. Ik weet niet of je al naar zulke plekke bent gegaan? Je komt vanzelf wel ouders tegen die ook behoefte hebben aan gezelschap.
Heel veel liefst en succes.

Hoi yvonne,
Wat een verhaal zeg. Erg lastige situatie. Contact maken is erg lastig. Merk het zelf ook. In de sleur van de dag word dat allemaal erg moeilijk. Kom je geen moeders tegen bij de kinderopvang? Ik ga binnenkort naar peuterzwemles en hoop daar wat mede mama's tegen te komen. Merk zelf ook dat ik behoefte heb aan contact met andere ouders aangezien niemand in mijn directe omgeving kinderen heeft. Mijn dochter is 27 maanden. Helaas woon ik aan de andere kant van NL maar misschien vind je het leuk om gewoon te kletsen via WhatsApp ofzo?
Liefs

Dank je wel voor de lieve reacties
sinds 4 maanden zitten we op knuffelzwemmen, ik ga met haar naar indoor speelpaleis en ook naar de safari park .. ze zit 2 daagjes op kdv, heb mezelf zelfs aangemelde voor de oudercomissie, you name it. 
Ben dan veel bezig met mijn kleintje en gelukkig zie ik veel gezinnetjes , maar helaas geen alleenstaande ouders. Ik denk die zitten waarschijnlijk in hetzelfde schuitje en zitten thuis ivm middagslaapje, dagelijkse sleur enz 
Ik denk ook dat zodra ze naar school gaat wel andere ouders ontmoet. Maar ik dacht laat me eens een forum proberen 
oh das lief, kletsen via whatsapp is ook al gezelli , zeker omdat we toch thuis zitten. Dank je wel ☺️

Stuur me maar een berichtje hoor! Lijkt mij ook leuk. Vind mijn nummer hier neerzetten een beetje eng. Misschien kan je me eerst mailen? Lambers.r@live.com

Hoi Yvonne!
Ach wat een triest verhaal maar.... welkom terug in Nederland! Ik woon met man en zoon van 7 maanden ( Niet gecorrigeerd, prematuur) omgeving Utrecht. Als je wil kletsen eerst over de app dan kan je me mailen en stuur ik je een app.
Martinegerritsen17@hotmail.com 
Groetjes,
Martine 

Terug
Bovenaan