Ik ben niet alleenstaand, maar wel een keizersnede gehad 5 maanden terug en ik heb al een ouder kindje, zij was toen ruim 1.5 jaar oud.
Zorg dat je de eerste 2 weken elke dag hulp hebt, want dan red je het echt nog niet alleen! Met de baby opzich wel, die mag je tillen enzo maar oudere kinderen mag je niet tillen en in huis kun je nog amper wat doen en de eerste 2 weken kun je net 200m buiten lopen totdat je pijn krijgt. Autorijden wordt de eerste 6 weken afgeraden, maar ik zat na 2 weken al wel weer achter het stuur voor kleine ritjes van max 10 minuten.
De eerste 6 weken moet je echt rustig aan doen, maar de eerste 2 weken vond ik het heftigst en kun je écht bijna niks. Het duurde bij mij bv. een week voordat ik weer rechtop kon staan. Met mijn dreumes kon ik me na 2 weken wel weer aardig redden, al tilde ik natuurlijk wel veel meer dan officieel mocht...
Succes, lijkt me erg pittig om het alleen te moeten doen. Na 2 weken ging mijn man weer werken en ging ik vaak over mn pijngrens heen, omdat ik toch de deur uit moest soms of teveel in huis deed... je hebt echt hulp nodig de eerste periode! Onderschat de pijn niet, ik vond het allemaal 1000x heftiger dan een 'gewone' bevalling qua pijn.