Alleenstaande moeder

Hallo allemaal, ik ben hier net nieuw en ik ben benieuwd of er nog meer alleenstaande moeders zijn. Zelf heb ik een zoontje van 8 maanden waar ik alleen voor sta sinds hij 3 dagen oud was. Ik ben super blij met hem, maar soms zie ik het wel als ontzettend zwaar omdat ik ook niemand heb waar ik op kan terug vallen, mijn ex vriend komt een keer in de 2 weken 2 dagen een weekend. Ik heb ook geen vrienden geen familie. Soms voel ik mij wel een slechte moeder omdat ik dit als zwaar ervaar. Ik hoop hier mensen tegen te komen die ook in een soort gelijke situatie zitten? Want soms lijkt het wel alsof niemand mij kan begrijpen.

Er zijn genoeg moeders die wel een partner hebben en het als zwaar ervaren’ dat betekend juist dat je kind veel aandacht krijgt en dat je daarom moe bent. Ooit was ik ook een alleenstaande moeder’ ik heb 4 kinderen maar toen ik zwanger was van mijn 4e heeft hij de benen genomen’ ook nooit meer gezien. Nu inmiddels wel een partner’ die de zorg van mijn 4 kids opneemt alsof het zijn eigen vlees en bloed is en zwanger van mijn 5e zijn 1ste kindje. Ik heb lang het gevoel gehad dat ik soms geen goede moeder was mijn jongste is 9 en mijn oudste is bijna 17. Maar het moment dat mijn zoon zijn havo diploma in de zak had en hij mij bedankte dat dit zonder mij nooit was gelukt’ en dat hij blij was dat ik zijn moeder ben en hij geen andere moeder had kunnen wensen was voor mij een bevestiging dat ik (ondanks dat ik het bijna 6 jaar alleen gedaan heb’ het toch goed heb gedaan. .

Terug
Bovenaan