alleenstaande moeder

Hoi

ik ben 5 weken zwanger, niet gepland maar wel gewenst! Alleen....mijn vriend wil absoluut nog geen kinderen....
Ik heb mijn keus eigenlijk al gemaakt en wil dit kindje dolgraag!
Zijn er meer meiden die net als ik in dit lastige parket zitten??
Ik ben aan de enekant heel blij, maar af en toe ook behoorlijk in paniek over hoe ik het straks allemaal moet gaan regelen, financieel, werk, kinderopvang etc... email mag ook: boogschutter3@hotmail.com
 
hetvergt best wat aanpassingen en geregel als je er alleen voorstaat! Ook ik heb de eindjes behoorlijk aan elkaar moeten knopen, maar het is het uiteindelijk meer dan waard! Succes!
 
Het hangt helemaal van jullie relatie af. Praten, praten en nog eens praten. Wij wilden altijd wachten tot we 'finacieel zeker'waren. Maar ja, dat is ook maar een relatief begrip. Er zijn genoeg vrouwen in de bijstand die prima hun kind(eren) op kunnen voeden. Het gaat om de aandacht en liefde die je ze geeft. Financien en werk komen op de tweede plaats. Hoewel je je er natuurlijk zelf ook prettig bij moet voelen.
Op dit moment hebben wij het goed. Niet alleen financieel, maar vooral ook op het relationele vlak zijn we maatjes en is er vertrouwen in elkaar. Dat laatste gaf de doorslag om er voor te gaan.

Sterkte met je keuze.
 
Wil je vriend betrokken worden bij jullie kindje Boogschutter? Of moet je het helemaal alleen gaan doen? Ik hoop dat hij tot inkeer komt en je bij gaat staan. Zo niet dan ga jij het fantastisch doen alleen, let maar op!

Ik vind het een dappere beslissing dat je je baby wil houden en zoals het vele vrouwen voor jou gelukt is zal het jou ook lukken om dit kind op te voeden.

Je gaat vast veel tippen krijgen van de meiden hier en hopelijk gaan die je door deze periode heen helpen. Probeer als het even kan ook te genieten van je zwangerschap, het duurt maar kort en het is zo ontzettend bijzonder.

Wil je deskundige hulp, kijk dan eens op www.fiom.nl, wie weet kunnen zij ook nog iets voor je betekenen.

Veel sterkte en ook veel plezier gewenst.

Liefs,

Annemieke
 
Hoi annemiek

bedankt voor je reactie! Ik probeer me ook maar voor te houden dat er zoveel vrouwen zijn die het alleen doen, dus waarom zou het mij dan niet lukken. Zoals het er nu naar uit ziet wil hij er helemaal niks mee te maken hebben. gek genoeg heb ik niet zozeer verdriet om onze verbroken relatie (dit laat natuurlijk wel zien wat voor persoon hij is) maar maak ik me meer zorgen om alle praktische dingen die er straks op me af gaan komne. Ik moet fulltime blijven werken dus dat gaat een kapitaal aan kinderopvang kosten en dan vraag ik me ook weer af: als mijn kindje 4 dagen per week naar de kinderopvang moet wie voedt hem dan op? ik of het kinderdagverblijf....zucht!
Maar bedankt voor je tips!!

groetjes van ingrid
 
Terug
Bovenaan