alleenstaande ouder

Hoi allemaal,

Vroeg me af of hier nog meer mensen zijn die geen partner hebben. en zodirect hun kindje alleen moeten opvoeden.

En wat vinden jullie als een kindje geen vader heb?
Ik hoor nu heel vaak jou kindje zal niet gelukkig worden zonder vader. En dat gaat je nooit lukken om het alleen op te voeden. Je bent nog zo jong!!

Als alles goed gaat en me kindje word geboren wilt de vader het niet erkennen. Hij wil er niets van weten.

Ben benieuwd naar jullie mening en of iemand anders dit ook heeft

Ik kan hier alleen maar respect voor hebben!
Natuurlijk wil iedereen dat een kindje ene papa en een mama heeft maar dat is nu eenmaal niet altijd zo. Dat  je jong bent is misschien wel zo maar er zijn genoeg die er bewust voor kiezen (ik neem heel ontactvol even aan dat het niet gepland is?)
Ik kan je allen maar veel succes toewensen!

Groetjes Moon

quote: beau21 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-06-2008 10:04:20'));

Hoi allemaal,

Vroeg me af of hier nog meer mensen zijn die geen partner hebben. en zodirect hun kindje alleen moeten opvoeden.

En wat vinden jullie als een kindje geen vader heb?
Ik hoor nu heel vaak jou kindje zal niet gelukkig worden zonder vader. En dat gaat je nooit lukken om het alleen op te voeden. Je bent nog zo jong!!

Als alles goed gaat en me kindje word geboren wilt de vader het niet erkennen. Hij wil er niets van weten.

Ben benieuwd naar jullie mening en of iemand anders dit ook heeft

Hoi,

Ik zit gelukkig niet in dezelfde situatie, maar ik vind het wel erg knap dat je jouw kindje alleen wilt opvoeden.
Ik heb nu een zoontje van 8 maanden en ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel fijn vind dat ik gewoon een partner heb, want nu kan ik af en toe de zorg even uit handen geven. Zo kan kan ik 's ochtends wel eens blijven liggen als mijn man ons zoontje zijn papfles geeft. Of kan ik gewoon op mijn gemak douchen zonder me af te vragen of de kleine ligt te huilen.
Ik weet niet of jouw ouders je willen steunen? Dan zou ik zeker af en toe je kindje even naar opa of oma brengen, zodat je even tijd aan jezelf kan besteden.
Je zegt in je bericht dat mensen je jong vinden? Ik weet niet hoe oud je bent? Woon je nog thuis of op jezelf? En studeer je of werk je gewoon? Hoe wil je dat gaan doen als de kleine geboren is?
Een vader is niet noodzakelijk voor de opvoeding van je kindje. Ik denk dat je kindje beter nu kan opgroeien zonder vader, dan dat de relatie pas over gaat over 5 jaar. Jouw kindje zal niet anders gewend zijn. En ik neem aan dat je uiteindelijk een keer iemand gaat tegenkomen waar je een gezinnetje mee kan vormen.

Groetjes Saskia

Hoi,

2 jaar geleden zat ik in de zelfde situatie, zwanger, bewust en toch alleen. De vader van mijn dochter liet het eigenlijk meteen afweten. Net of het een spelletje was. Dit was een klap, maar heeft me ook sterk gemaakt. Ik ben voor mijn kindje gegaan.

Is het zwaar? Ja het is soms best zwaar, maar je krijgt er heel veel voor terug. Ik kan je alleen maar aanraden om een vangnet te maken, mensen die je kan vertrouwen en die de zorg van je kindje even kunnen overnemen. Ik was toen wel iets ouder dan jij was, maar ik denk niet dat het iets uit zal maken.

Geniet van je zwangerschap, het is heel speciaal, je zult je best een keer heel eenzaam voelen, maar weet dat je straks een kindje hebt dat van je zal houden en van gehouden wil worden.

Ik heb mijn dochter (van augustus 2006) 1,5 jaar lang alleen opgevoed, met de hulp van mijn ouder, nu is er sinds kort een man in ons leven en het gaat geweldig. Maar ik denk niet dat mijn dochter ongelukkig was geworden door het gemis van een vader. Nee helemaal niet, je kan beter maar meteen iets niet hebben dan het later kwijt te raken. Wat ik daar mee bedoel is dat ze niet anders gewent is geweest en het dus ook niet kon missen.

Ik wens je heel veel succes de komende maanden en als je verder wilt praten dan mag je me altijd even mailen (nebregt@hotmail.com)

groetjes Nanda

Hoi allemaal,

Ik vind het echt fijn om te horen om jullie reacties te lezen. Sommige mensen kunnen zo negatief zijn waardoor je best onzeker word. Omdat ik het natuurlijk alleen moet doen.
Doet me dus erg goed jullie reactie's. Dank je wel

Woon nog thuis bij mijn moeder, maar moet wel een eigen woning zoeken! Want zou hier niet kunnen blijven.
Me ouders zullen me wel met alles steunen.

Groetjes

Terug
Bovenaan