Allegische reactie van Nutrilon. PAS OP! let op bijgevoegde eigenschappen.

Beste moeders.

Het meeste wordt er door instanties Nutrilon aanbevolen.
Maar kijk hiermee wel uit.
Zie je de volgende eigenschappen bij je baby dan kan het best zijn dat hij een allergie heeft voor Nurtilon.
- rode pukkelige bultjes in het gezicht/lichaam
- rode wangen
- regelmatig krabben/jeuk
- veel last van darmklachten
- moeizame ontlasting b.v. 1x per die dagen (of dik/keutels)
Ik had namelijk veel van deze klachten bij mijn zoontje, die het eerst prima deed bij de BV. Nu ik overstapte op de fles werden de klachtten met de dag erger. Ik heb eens een aantal moeders gevraagd wat de oorzaak kan zijn. Wat blijkt veel van hen hadden di probleem ook met Nutrilon voeding.
Ik gebruik nu twee dagen similac en je ziet de klachtten verdwijnen.
Mijn zoontje heef gewoon weer dagelijks ontlasting veel minder krampjes en de bultjes in zijn gezicht zijn aan het verdwijnen.
Ik hoop dat ik met deze mededeling ook anderen kan helpen die dezelfde problemen hebben. En misschien wel net zo als ons al van alles hadden geprobeerd. (druppels, andere speen, andere fles, verdunnen van de voeding door water toevoegen, venkelthee enz) niets leek echt te helpen. Nu gaat het SUPER!
groetjes Laura

Hoi
het lijkt me niet dat de allergie door Nutrilon wordt veroorzaakt.
Je kan toch op t pak lezen wat erin zit?....
Kijk eens of er in verhouding meer koemelk zit in Nutrilon ten opzichte van je andere voeding.

Ik heb juist erg goede ervaringen met Nutrilon....en we hebben wel 2 eczeemkindjes.....ligt niet aan de voeding. (ik bedoel..de eczeem zou net zo erg zijn bij een ander merk)
Bij de ene ligt het aan de koemelk....maar bij de 2de weer niet....

doei doei!

Kan nl ook aan t wasmiddel, huisdieren, parfum, bijvoeding (?) etc.liggen hoor.

Ben nu een paar dagen bezig met deze nieuwe voeding, en qwa koemelk zit er niks meer in Nutrilon.
Maar alle vlekjes zijn verdwenen en de krampjes zijn helemaal over.
Ik heb al vanaf het begin hetzelfde wasmiddel, gebruik zelf geen parfum. En met een huisdier hebben ze vanaf het begin al last.
Dat heb ik zelf namelijk ook gehad.
En als hij nu nergens geen last meer van heeft kan het ook geen andere allegie zijn geweest, dan had hij het namelijk nu nog gehad.
Groetjes Laura

Ik heb nooit beter geweten of Nutrilon was zwaarder te verteren dan Friso.. Dit was al zo toen mijn eerste geboren werd.. nu 16.5 jaar geleden.. Mijn kids deden het beter op Friso.. (toen frisolac) Maargoed.. Rosalie is nu aan de Nutrilon Peptie en daar is geen verschil in.. het gaat dan echt om de Nutrilon standaard..

Hoi,
Volgens mij is het gewoon dat elk kind anders reageert op de verschillende merken melk. Mijn tweede dochter kreeg bijv. van Nutrilon Pepti superharde ontlasting, we moesten haar echt letterlijk helpen het eruit te krijgen. Ik ken echter genoeg kinderen die het prima doen op die melk.
Wij zijn toen overgestapt op soya (weet niet meer welk merk) en alle eczeem en harde ontlasting verdween. Mijn zoontje had dezelfde reactie op Nutrilon hypo-allergeen als jij beschrijft, rode wangen en pukkeltjes, krampjes en moeilijke ontlasting. Ik ben toen na drie weken overgestapt naar hypo-allergeen van nestle, Nan heet die geloof ik. Dat gaat prima.
Het is gewoon altijd een kwestie van uitproberen en daar niet te bang voor zijn. Ik ga echt niet zitten wachten op het advies van cb. Kun je in mijn wijk lang wachten.
Ivy

Terug
Bovenaan