allemaal eetvraagjes

Dat onze kleine haar eetritme continu overhoop gooit hebben we al een topic over

maar wat geef je de kleine allemaal?
en hoeveel?

Mara krijgt naast 3 flessen ook klein potje fruit en groot potje warme hap en 200ml yoghurt en liga 1e hap

Maar de fles van 12 uur liet ze compleet staan want mijn boterhammen waren interessanter, gisteren was ze heel boos want zij wou mijn vla en kreeg niks. Het is een eigenwijze donder hoor.
ook wil ik haar graag wat drinken doen,diksap heb ik in huis maar is nog niet zo'n succes. Mijn moeder gaf mij roosvicee of appelsap vroeger al vanaf 3mnd.

Mag mara al een grote pot fruit? (2stuksfruit) en geven jullie al warme hap? ik warm het op in de magnetron maar halverwege is het al koud. straks ga ik een warmhoudbordje (met warm water) proberen, maar eigenlijk vind ik die kleine bakjes van ikea juist wel makkelijk op het afkoelen na

ze is zo op ontdekking uit, en vooral afstandsbedieining, mobiel en laptop is heeeel interessant hihihi
wat gaat dat ineens snel met zo'n kleintje hihihi

nou ik ben benieuwd hoe jullie hier mee puzzelen en wat jullie geven

groetjes sabine

hoi hoi

ja demi is ook eigenwijs,
ze krijgt nu ongeveer volgens dit schema eten
als ik vroege dienst heb dan krijgt ze om
7.30 fles 200cc met 3 schepjes rijstebloem
anders om 9.30 pas
evt. 10.30 fruit 1 stuk vers fruit (potje vind ze vies)
12.00 fles 200cc
15.00 fruit 1 stuks vers
18.00 warm eten groenten + piepertje
22.30 fles 200 cc met 3 schepjes rijstenbloem

tussendoor krijgt ze soms een stukje soepstengel of liga met wat diksap
diksap drinkt ze uit zo`n 360 graden anti-knoei beker van kiddyboo.(haha knoeit nog wel maar liefste wil ze uit een gewone beker drinken.

o ja en ook grappig ze kan al zelf uit de fles drinken.

maar nu begint ze ook echt alles te willen proeven en uitproberen wat ik eet net als jou mara dat is heel grappig ja

kuss

hoi hoi

Ik heb nu een oplossing voor de fles van 12 uur: ik geef eerst de fles, wat over blijft gaat in een bakje en dan met stukjes broodkorst en dat vind ze heerlijk.
de korst is lekker zacht door de melk en de melk komt zo ook nog eens op
maar kan ik niet beter gewoon pap geven? ochtends krijgt ze alleen melk en avonds maar 1,5voedingslepel pap erdoor dus dat is niet zo veel.

Vanochtend 1e keer bebezwemmen maar toen kwamen we in de knoei
8 uur is ze wakker maar wil ze spelen ipv flesen om 9 uur start zwemmen al, tot half tien dan wassen en aankleden en normaal om 10 uur fruit maar dan zitten wij dus nog in het zwembad, pffff wat een geregel hihih volgende week doe ik haar half uur eerder wekken, kan ze spelen en toch de fles
en fruit gaat gewoon mee, doen we wel na aankleden en kan ze onderweg haar ochtendhazeslaapje doen

wat een willetje hebben ze al, heerlijk
ik vind het nu zo leuk
komt ook doordat ik nu minder werk en redelijk ontzwangert ben.
nu nog 1e keer ongesteld worden

gr sabine

hahaha blijft gepuzzel he...het eten, het ritme...wat & hoeveel.....

Lasse doet het super...zijn dag ziet er zo uit....

8:00 fles 180cc +6 schepjes standaard 2 en 2schepjes pap...

9:30-10:00 bakje fruit en flesje babythee (of diksap maar dat drinkt hij alleen als het met warm water is, heeft een hekel aan koud drinken haha)

12:00 fles 210cc + 7 schapjes standaard 2 en soms beetje oefenen met broodkorstje, maar dat gaat hem niet snel genoeg...

15:00 geprakte liga met beetje diksap erdoor en een flesje thee (die geef ik trouwens in 150cc)

17:00-17:30 grote pot groentehap (ook die met vlees)

19:00-20:00 fles 210cc + 7 schap standaard 2 met 3 schepjes pap....

Verdandert niet veel bij hem...en hij past zich heel makkelijk aan, aan ons gelukkig....

Liefs Randy

hoi hoi,

Bij Jurjen gaat het op het moment zo:

's morgens om 8.45 ong de fles 210 met 7 schepjes en 3 schepjes pap
om half 12 weer een fles 210 met 7 schep en soms een brood korstje
om 16 00 weer een fles van 210 met 7 schep
ong 18 uur half potje warme hap
en kwart voor 7 weer een fles van 210 met 7 schep en 3 pap.

fruit krijgt hij 'smorgens als hij jengelig is of als hij voor 3en uit bed is

verder vind hij dit zo prima, probeert op zijn manier uit een (lege) beker te drinken en houd zijn eigen fles vast.

zo is het bij ons nu

groetjes maaike

Hoi hoi,

Het schema van Iris lijkt veel op het schema van Jurjen en Maaike.

8 uur fles: 180cc + 6 schepjes standaard 2
tussen 10 en 11 uur vers fruithapje (gelijk aan 1/3 (groot)potje).
12 uur fles: 180cc + 6 schepjes
3 uur half liga koekje
4 uur fles: 180cc + 6 schepjes
tussen 6 en half 7 groentehapje, ook weer gelijk aan 1/3 potje (meestal vers, maar soms ook wel een potje)
en 8 uur de laatste fles: 180cc + 6 schepjes en 1 1/2 eetlepel pap er doorheen.

Dit weekend gaan we brood proberen... spannend!

Ik lees dat sommigen van jullie 210cc met 7 schepjes geven, is dat niet te veel?
Maar ja, Iris zit dan ook nog op 4 flessen ipv 3...

Groetjes Syreetha

voor Syreetha,

Jurjen zat al vrij snel op 4 flessen, maar ja groeit als kool en dus de behoefte is groot, het is ook een stevige knul hij is 10 kg en 72 cm en is 6mnd . hij groeit goed,maar ook niet teveel. Op het CB zeggen ze er niets van. Ik doe alleen wel dat als 's avonds het potje en fles snel achter elkaar komen 180 met 6 schepjes en dan is hij ook tevreden

groetjes maaike

Leuk he, al die schema's. Ik vind het zo leuk dat Iris steeds meer meegaat in ons dagelijkse ritme.

Bij ons het volgende schema:

8 uur, bordje pap. (200 ml opvolgmelk en 6 schepjes bambix)
10.30 uur, een stuk fruit, fijngeprakt.
11-14 uur slapen
14.30 uur, flesje 200 ml
16-17 uur slapen
17 uur prakje, groente met aardappel/rijst of pasta. Binnenkort beginnen met vlees en vis.
Soms nog een klein beetje yoghurt met diksap na.
18.30 uur flesje 200 ml
Vervolgens gaat ze naar haar bedje en begint ze aan de nacht.

Heerlijk ritme zo.

Terug
Bovenaan