Allemaal vragen !!!

Hallo allemaal,

Ik zit zoals altijd weer helemaal vol met vragen.

20 december afspraak bij gyn en eerste echo.
Wat moet ik daar nou van verwachten? wat gaan ze allemaal doen en ook met die echo enz de enige echo die ik ken is ooit van mijn schildklier geweest met van die gel en dan zo'n soort scanner ding.

Voelen jullie elke dag wat en dan bedoel ik hebben jullie elke dag de bekende klachtjes ?
En hebben jullie dat de hele dag of ook met vlagen ?

Nou bedankt weer voor alle info.

hey Marisca,

Denk dat ze eerst alles gaan doornemen met je, misschien wel ff bloed afnemen, bloeddruk meten en wegen (dat doet niet iedere verloskundige of gyn).

Die scannerding met gel doen ze idd ook op je buik!

Ik voel weinig van die bekende klachten, voel soms wel misselijk, heel soms wat steken in mijn borsten maar komt zelden voor... echt moe ben ik niet... iedere dag is verschillend bij mij...

hopelijk heb ik je een beetje geholpen...

groetjes

Hoi,

De echo is simpel gebeurd door een radioloog die bij de schedel begint en langzaam alles langs gaat. Ingewanden, tenen tellen etc. Het is spannend maar stelt niet zoveel voor. De echo gaat door gel op je buik en je kunt op het scherm mee kijken. Meer dan de echo gebeurd er niet. Probeer er maar van te genieten egt is toch weer een mijlpaal.

Gr. Bizu

Oh sorry ik lees het helemaal verkeerd. Ik las 20 weken echo.

Je eerste echo is waarschijnlijk inwendig. Dan kunnen ze het het beste zien. Ook kun je meekijken op het scherm. Ik weet nog dat ik het hartje heel snel zag kloppen. Mooi moment. Ik kreeg na de echo een formulier mee om bloed te laten prikken om ziektes uit te sluiten en te kijken voor antistoffen. Bloeddruk wordt ook altijd gemeten en je hebt de keus om je te laten wegen. Ik had mijn eerste echo bij de vk. Als je naar het ziekenhuis moet zullen ze alleen de echo maken en de overige zaken worden door je vk gedaan.

Sorry voor de verwarring.

Gr. Bizu

ik heb 1 keer wel een inwendige echo gehad en de andere 2 keer niet gewoon zo.
ook al wel vroeg in de zwangerschap gewoon echo.
nu krijg ik me echo 17 december dan ben ik rond 9 weken. 13 december afspraak bij de vk daar nemen ze dingen met me door en heb dan dus alleen maar de echo bij een echocentrum.
groetjes van

Hoi Marisca!

De eerste keer bij de VK nemen ze allerlei gegevens met je door. Of dat je ziektes door hebt gemaakt, of er ziektes in de familie voorkomen, je wordt gewogen, bloeddruk wordt opgenomen enz.. Vaak luisterd de VK de eerste keer nog niet naar het hartje, omdat dat vaak dan nog niet te horen is (dit om teleurstelling te voorkomen) De baby ligt nog veel te laag. ook wordt er bloed afgenomen of iniedergeval een afspraak daarvoor gemaakt. Daarmee kijken ze naar de bloedgroep ed. Niks om je zorgen over te maken dus, zo'n eerste afspraak!!!

Verder vroeg je naar de klachten... Ik mag niet klagen. Het is mijn derde zwangerschap en ben eigenlijk nooit echt super ziek geweest. Wel heb ik weinig eetlust, heel de dag koud en gammeltjes. Al kan dit per uur verschillen. De ene keer voel ik me helemaal goed en kan ik gewoon eten, het andere moment voel ik me wat gammel. Verschilt echt van persoon tot persoon...

Succes en stel je vragen gerust!!!

Hallo allemaal,

Bedankt allemaal voor jullie reactie's ik kom alleen niet bij een VK te lopen maar echt bij een GYN ivm schildklier aandoening. lijkt me wel echt heel bijzonder die eerste echo.

Nu maar kijken of de kleine het ook haalt ik ga er wel vanuit maar je weet maar nooit.

Terug
Bovenaan