Allen tijdens eerste nachten

Hoi allemaal,

Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en heb wegens vervelende omstandigheden besloten om een punt achter mijn relatie te zetten (vader van kind)
Nu sta ik er niet helemaal alleen voor, maar maak me toch wel druk over het feit dat ik wel helemaal alleen ben na de bevalling. Ik wil mijn ex dus echt niet 's nachts alleen met mij in huis hebben en ik kan moeilijk van mijn moeder of zusjes eisen dat zij blijven slapen.

Weet iemand voor jullie misschien of er 1 of andere instantie is voor zulke gevallen/ alleenstaande moeders die mij hier misschien bij zouden kunnen helpen?

Groetjes

wens je erg veel sterkte, het zal best nog wel eens moelijk zijn voor je, maar wel de beste keuze als ik je zo beluister. Misschien willen je moeder of je zusje er juist wel heel graag voor je zijn, of wellicht een goede vriendin? Vraag het ze gewoon, ik wil wedden dat ze graag voor je klaar staan op dat moment en je kunt toch altijd beter een vertrouwd iemand om je heen hebben hoor als je gaat bevallen...

groetjes sandra

He vervelend zeg! Ik weet dat het FIOM je als alleenstaande moeder kan helpen. Misschien iets voor jou! Praten kan altijd daar natuurlijk!!

sterkte met alles!
Karin

Hoi,
je kunt ook kontakt opnemen met de VBOK.
Wat kan de VBOK voor je doen?
We bieden je individuele begeleiding en ondersteuning.
We helpen je met het opbouwen van een steunend netwerk.
Je kan meedoen met ons nieuwe buddyproject.
Regelmatig start er bij voldoende deelname een jonge moedergroep.
We bieden je eventueel opvang in ons VBOK-huis.
Etc.etc. (dit haal ik van hun web-site).
Arnhemseweg 23
Postbus 559
3800 AN Amersfoort
Tel: 033- 460 50 70
Fax: 033- 461 59 01
Mail:info@vbok.nl
www.vbok.nl

Gr.
Sylvia

Het is wel belangrijk dat de eerste nachten iemand bij je is. Bespreek het met je verloskundige. Je zou ook kunnen overwegen om in een kraamhotel te bevallen als je niemand hebt die bij je wil zijn. Ik ben ook alleen en gelukkig willen mijn vriendinnen bij me slapen.

Tot zover ik heb begrepen is het zo dat als je alleen bent en het gaat snachts niet dat je dan gewoon je kraamhulp kunt bellen. Maar 100% zeker ben ik niet vraag anders even bij het kraamcentrum bij jou in de buurt.

Ik wilde jullie allemaal even hartstikke bedanken voor jullie reacties, ook zulke reacties geven me weer meer moed om verder te gaan met mijn keuze. Denk ook wel dat de tips die ik heb ontvangen zeer nuttig zullen zijn.

Nogmaals kei bedankt, hou jullie op de hoogte!

Groetjes

Hoi anoniempje

ik sta er ook alleen voor en ik heb heel veel gehad aan een gesprek bij het Fiom, ook voor financieel advies. Maar wat betreft die eerste nachtje, ik durf te wedden dat als je aan familie en/of vriendinnen vraagt ze in de rij staan om je te helpen! ik moet zeggen dat ik daar nog niet zo over heb nagedacht (ben ook pas 6 weken zwanger) maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over!

succes1

Terug
Bovenaan