allen

Wie heeft er voor mij nuttige tips??
Ik wil graag zwanger worden maar ik wil het alleen opvoeden. Heb op dit moment nog niet besloten of ik een 'live'donor wil of naar de spermabank zal gaan dus alle voor- en nadelen hoor ik graag van jullie....

je wilt dus eigenlijk Bom-moeder worden? moeilijk hoor! maar ik weet natuurlijk niet waarom je deze keuze maakt... als het je leeftijd is zou ik wel kunnen begrijpen(als je wat ouder zou zijn) endat je nog niet iemand hebt gevonden waarvan je graag een kind wilt.
het is/kan al moeilijk zijn om een kind met zijn tweeen op te voeden,laat staan alleen. met zijn tweeen kun je toch de zorg delen en de verantwoording,want dat is heel wat,zo'n klein mensje. 24 uur per dag,7 dagen per week ben je ermee bezig...
begrijp me niet verkeerd;ik ben zelf alleen door mijn moeder opgevoed,omdat mijn vader,toen ik heel jong was is weggegaan en ik ben prima terecht gekomen!!
ik zou het heel goed afwegen vooral omdat je erook financieel alleen voorstaat,dan...
wat betreft een keuze in donors dat weet ik echt niet,maar hou er wel rekening mee dat een live donor mischien toch zijn rechten kan gaan opeisen en als je dat niet wilt..
succes met je keuze!
gr. petra

Hou er ook rekening mee dat de regeling omtrent uitkeringen voor moeders vaak veranderd de laatste tijd.
Denk ook na hoe je dit allemaal wil regelen.
Je kunt verplicht worden om te gaan werken als je kindje een bepaalde leeftijd heeft. Hoe los je dit dan op?
Wil je stoppen met werken of blijf je parttime werken? Hoe ga je het doen in het laatste geval als je kindje ziek wordt en je het op moet halen van bv. het dagverblijf of thuis moet blijven? En hoe flexibel is je werkgever hierin? Volgens CAO heb je wel recht op zorgverlof om wat te regelen voor je kind, maar dit is maar 1 of enkele dag(en).
Dit zijn maar een paar dingen waar je over na moet denken, en er zitten nog veel meer haken en ogen aan!

Alle bovenstaande dingen waarmee je rekening moet hoduen staan besproken in Het andere zwangerschapsboek van Francisca van der Steen. Een aanrader voor jou, misschien?

Als ik in deze situatie zou zitten dan zou ik kiezen voor een "live" dondor.
Zo blijft er,als het goed is,toch een vaderfiguur in de buurt voor je kindje.
Voor jou is het ook prettig om toch iemand in de buurt te hebben om je te ondersteunen. Al is het maar voor een luisterend oor of financieel of met de opvoeding.

Terug
Bovenaan