Even met hoofdletters om verwarring te voorkomen ;-)
Wij zijn zowel in de vriendenkring als in de familie de allereerste met kinderen.
Toen de oudste geboren werd wist ik niet wat me overkwam. Is dit het? Dacht ik.
Ik had ook niemand bij wie ik kon afkijken of raad vragen.
Ja de oma's maar die waren er ook al een tijdje uit natuurlijk.
Nu heeft iedereen om ons heen wel kinderen. Allemaal rond de 1.
En mijn beste vriendin is bijna uitgerekend en mijn schoonzusje is natuurlijk heel pril zwanger (het grote geheim haha).
Maar ondertussen zitten wij al weer in eenheel andere fase met onze boys van 5 en 7.
Dus ja....als ik eerlijk ben vind ik dat best lastig.
Ik heb een vriendin over gehouden aan de crèche en die heeft jongens in dezelfde leeftijd.
En we kennen natuurlijk veel ouders van school.
Maar het lijkt me gewoon zoveel makkelijk als iedereen in je naaste omgeving ook al kinderen hebben. Dan hoeft je niet steeds het wiel zelf uit te vinden.
En je heb een beetje referentiekader. Je ziet dat kinderen van anderen nóg erger zijn dan die van jou bv haha
Hoe is dat bij jullie?
Wij zijn zowel in de vriendenkring als in de familie de allereerste met kinderen.
Toen de oudste geboren werd wist ik niet wat me overkwam. Is dit het? Dacht ik.
Ik had ook niemand bij wie ik kon afkijken of raad vragen.
Ja de oma's maar die waren er ook al een tijdje uit natuurlijk.
Nu heeft iedereen om ons heen wel kinderen. Allemaal rond de 1.
En mijn beste vriendin is bijna uitgerekend en mijn schoonzusje is natuurlijk heel pril zwanger (het grote geheim haha).
Maar ondertussen zitten wij al weer in eenheel andere fase met onze boys van 5 en 7.
Dus ja....als ik eerlijk ben vind ik dat best lastig.
Ik heb een vriendin over gehouden aan de crèche en die heeft jongens in dezelfde leeftijd.
En we kennen natuurlijk veel ouders van school.
Maar het lijkt me gewoon zoveel makkelijk als iedereen in je naaste omgeving ook al kinderen hebben. Dan hoeft je niet steeds het wiel zelf uit te vinden.
En je heb een beetje referentiekader. Je ziet dat kinderen van anderen nóg erger zijn dan die van jou bv haha
Hoe is dat bij jullie?