AllerEERSTE.....

Even met hoofdletters om verwarring te voorkomen ;-)

Wij zijn zowel in de vriendenkring als in de familie de allereerste met kinderen.
Toen de oudste geboren werd wist ik niet wat me overkwam. Is dit het? Dacht ik.
Ik had ook niemand bij wie ik kon afkijken of raad vragen.
Ja de oma's maar die waren er ook al een tijdje uit natuurlijk.

Nu heeft iedereen om ons heen wel kinderen. Allemaal rond de 1.
En mijn beste vriendin is bijna uitgerekend en mijn schoonzusje is natuurlijk heel pril zwanger (het grote geheim haha).

Maar ondertussen zitten wij al weer in eenheel andere fase met onze boys van 5 en 7.

Dus ja....als ik eerlijk ben vind ik dat best lastig.
Ik heb een vriendin over gehouden aan de crèche en die heeft jongens in dezelfde leeftijd.
En we kennen natuurlijk veel ouders van school.

Maar het lijkt me gewoon zoveel makkelijk als iedereen in je naaste omgeving ook al kinderen hebben. Dan hoeft je niet steeds het wiel zelf uit te vinden.
En je heb een beetje referentiekader. Je ziet dat kinderen van anderen nóg erger zijn dan die van jou bv haha

Hoe is dat bij jullie?

Ja hier ook! Ik moest wel lachen om je hoofdletters!

Wij waren ook de allereerste. Ik was 19 toen ik bewust zwanger werd, alle vriendinnen zaten in een andere fase. Ik dacht ook bij de eerste:'en nu?'

Maar het is allemaal goed opgedroogd en we zijn heel creatief wat betreft de kinderen (het wiel uitvinden)

Maar zeker herken ik het dat we het zo slecht nog niet doen als ouders, vooral als er een kinderfeestje is dan merk ik echt dat er super stront vervelende kinderen bestaan en besef ik 'ach zo verkeerd zijn die van ons nog niet' haha

groetjes de allerLAATSTE ;-)

Wij waren ook de eerste, samen met een vriendin van mij. En zij loopt met een kameraad van mn man, dus die zie ik met beide vriendengroepen, ideaal.. :) Aan haar heb ik veel gehad, en nog steeds natuurlijk. Zij zit ook nog eens in de kinder opvang, dus ziet en hoord veel natuurlijk.
Ondertussen ben ik bijna 31, gezinnetje compleet en veel stellen om ons heen beginnen er net aan.
Gelukkig altijd wel begrip gekregen en kon bij iedereen mn verhaal.wel kwijt.

Terug
Bovenaan