allergiën

Ook al voor de 3de keer, misschien lukt het nu wel.

Mijn dochtertje heeft een koemelkallergie en een huisdierenallergie.
Ze is afgelopen vrijdag 6 maanden geworden en we mochten toen dus beginnen met bijvoeding.
Ik heb d'r 50 ml melk met een halve eetlepel rijstebloempap gegeven en alles leek goed te gaan, maar om 11.30 had ze verschrikkelijke diaree en om 12.30 alweer, maar nu had ze ook verschrikkelijke uitslag over dr'hele lijfje, op sommige plaatsen zop erg dat het helemaal kapot was en soms zelf tot bloedens toe.
Nou krijgen we al begeleiding van een diëtiste, maar deze had eerst gezegd dat als ze een reactie vertoonde door de rijstebloempap dat we dan een groot probleem hadden en toen ik belde zei ze eigenlijk niets bijzonders.
We moesten maar afwachten tot alle verschijnselen weg waren en dan groente gaan proberen.

Nou ben ik hier niet echt blij mee.
Ze had gezegd dat het echt zeldzaam was dat een kind hier een reactie op vertoonde, maar dat zelfde had ze ook gezegd over de johannesbroodpitmeel(nutriton)dat kreeg ze van wege het vele spugen.
Daar zei ze over dat er niets in zat dat dat ze daar niet op kon reageren, maar dat gebeurde dus wel.

Wie herkent dit, heeft enig vermoede, iets van houvast?

Groetjes Bianca
 

Zwaar balen Bianca. Ik zou een second opinion vragen bij een dietist. Volgens mij zijn er wel dietisten die speciaal gericht zijn op voedselallergieen. Helemaal bij dit soort exreme reacties zou ik wachten met bijvoeden tot ik zekerheid zou hebben met wat ik wel en niet mag geven. Volgens mij is er een pagina babyallergie op internet waar een schema staat hoe je voedsel kan introduceren. Ik heb het gevolg maar weet niet meer precies waar het staat

Succes
 
He volgens mij benik jou ook al tegen gekomen op babycentrum.com??
Mijn dochter heeft ook koemelk allergie en reageerde op werkelijk alle bijvoeding.
Pas met 8 maanden kon ze wel 3 theelepeltjes fruit verdragen.
Ik ben ook met haar naar een dieetiste gegaan en samen met haar hebben we heel maar dan ook heel langzaam bijvoeding geintroduceerd.

Maar gewoon een vrijblijven een afspaak bij een dieetiste en kijk of e er wat aan hebt.

Isa is nu 14 maanden en kan nogsteeds geen drupel koemelk verdragen maar samen met de dieetisten word het wel een stuk makkelijker.

Als je nog wat wilt weten hoor ik het wel succes

groetjes linda
 
Ik bedoel maak vrijblijvend een afspaak bij een andere dieetiste. aan deze heb je dus blijkbaar niet zo veel.

Eigenlijk zou er gewoon op el cb een kinder dieetiste moeten zijn. Er zijn steeds meer kinderen met voedings problemen!
 
He linda,

Ja idd, ik zit ook op babycentrum.
Hoe heb je dat dan gedaan tot aan de 8 maanden.
Helemaal geen bijvoeding, maar wel opvolg melk, of ook geen opvolgmelk.

Renske staat ook onderbegeleiding van een dietiste, maar weet niet of dat iets uitmaakt.

Ze gaf het advies om nutriton door de voeding te stoppen om het spugen tegen te gaan.
Daar kon Renske dus niet tegen, dat snapte ze niet, want er zat niets in.
Dit was toen ze 5 maanden was.
Ze had toen ook gezegd dat we als ze 6 maanden werd mochten gaan beginnen met de bijvoeding en dan wel de rijstebloempap.
We moesten dan de rijstebloempap van de biobim baby nemen, want deze wordt over het algemeen beter verdragen.
Ze had ook gezegd dat als dat niet goed ging dat ik d'r dan meteen moest bellen, want dan hadden we wel een probleem.
Dus ik toen het vrijdag fout ging netjes gebeld en nou moeten we maar gaan wachten.
Nou is ze sinds vrijdag ook verschrikkelijk gaan spugen en ook een stuk minder gaan eten.
Ze krijgt 4*200 ml en als ze 4*140 ml binnen krijgt is dat veel.
En dan ook nog het spugen er bij.
Dus ik moest gisteren voor extra controle naa het cb, maar ze was goed gegroeid en woog nu 7,5 kilo.
Maar nou ben ik wel erg bang dat ze iets te kort gaat komen.

Want iedereen heeft er telkens op gehamerd, dat het geen kwaad kom als ze met 6 maanden maar bijvoeding kreeg, dan zou het allemaal goed komen.
En nu gaat het niet goed en nou doen ze net of er niets aan de hand is.

Is weer een heel verhaal geworden.
Ik moet nou volgende week weer naar het cb en naar de dietiste, dus nog een weekje volhouden maar.

Groetjes Bianca
 
Hoi Bianca,

Rijstebloem is hypoallergeen, dus je dietiste had wel gelijk toen ze zei dat de kans op een reactie heel klein is.
Even heel flauw: met wat voor melk heb je de pap gemaakt? Als het bv was, heb je zelf dan misschien die dag iets gegeten/gedronken waar ze op reageert? Was het witte bloem of volkoren? Is ze die dag echt niet met een huisdier in aanraking geweest? Of iets anders vreemds (nieuw wasmiddel, geleende kleertjes)?
Ik wete niet waar je woont, maar voordat je zometeen stad en land af moet reizen naar een andere dietistee, zou ik als ik jou was nog een keertje een afspraak met deze maken om je zorgen met haar te delen, want het lijkt me dat je niet zo heel veel zin zult hebben om volgende week eens lekker met groente aan de slag te gaan.

Veel succes.

groetjes,
Michelle
 
Ik heb de pap aangemaakt met pepti 1(die krijgt ze nu zo'n 4 maanden.
Ik heb geen nieuw wasmiddel en de kleding die ze aan had heeft ze ook vaker aan gehad.
Ze is ook in de voorafgaande dagen niet in aanraking geweest met huisdieren of iets nieuws.
Tenminste niets dat ik kan verzinnen.
Ik heb volgende week een afspraak staan bij de dietiste, dus dat gaan we nog even afwachten.

Groetjes Bianca
 
Terug
Bovenaan