Allergieën voor km, soja, ei

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Zijn er nog meer vader/moeders die een kindje hebben met zowel koemelkallergie als soja( peulvruchten), peer  en ei allergie? <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /><br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /></span></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">ik ben op zoek naar inspiratie voor eten/bakken/ koken </span></p>
 
Hoi! Wat vervelend zeg! Vooral de combinatie met soja is lastig, omdat dat veel als vervangend product gebruikt wordt in allerlei vegan producten. Mijn zoontje heeft een melk, ei en noten allergie. Hij wordt over twee weken twee en begint gelukkig over dingen heen te groeien (vis, banaan en linzen bijv).
Voor het bakken kan je veel producten met ei vervangen voor kikkermeel (of maizena, maar ik weet niet of daar soja in zit). Dat kan je kopen bij de toko. Er zijn veel plantaardige dranken (havermelk, amandalmelk, rijstemelk en sojamelk) en boter op plantaardige basis (Die van Flora had dacht ik geen soja als ingrediënt.) 


Op Facebook zijn er bepaalde groepen voor ouders van kinderen met meerdere voedselallergieën. Daar worden vaak ook handige recepten en tips gedeeld! 


succes! Het is een flinke puzzel, maar het went gelukkig. :) 
 
 
Terug
Bovenaan