Allergie baby!

<p>Wil toch even mijn verhaal kwijt, en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.</p><p>Mijn dochtertje is inmiddels 4 maanden en sinds haar geboorte heeft ze een gevoelige huid. Na haar geboorte zat het vooral op haar gezicht. Met veel uitproberen ( kan inprincipe niet heel veel ) was het zo goed als weg. </p><p>Nu sinds een week heeft ze volledig uitslag op de romp. Het zijn rode vlekke. Die ruw aanvoelen en vooral droog. Heb geen nieuwe dingen gebruikt.</p><p>Ter extra info. Ik was haar kleren apart met neutral en gebruik alleen bamboo of bio katoen Rompers.</p><p>volgens de ha is het een allergische reactie en geen eczeem, maar dan zou het toch minder moeten worden? Ook heeft ze sinds haar geboorte neusverkoudheid. Heb dus echt vermoeden dat ze ergens allergisch voor is. Nu is ze zeker geen huilbaby en drinkt verder ook goed. Groeit ook goed.</p><p>zodra de artsen dit horen ( dat alles goed gaat) is eerste wat ik hoor ‘ wacht het even af ) </p><p>heeft er iemand t soortgelijke meegemaakf die evt ervaring heeft met alternatieve geneeskunde? Dan hoor ik het graag. Ben totaal geen voorstander van hormoonzalf en zal t ook niet gebruiken. Wil nl eerst uitsluiten wat reden echt is. Ipv onderdrukken. </p><p>Ps: ik geef flesvoeding ( hipp ) </p><p> </p>

Mijn dochter had dit ook, het begon op haar hoofd en zat uiteindelijk over haal hele lichaam. Ze had heel erg jeuk en krapte zich vaak tot bloedens toe. Ik heb ge eist dat ze werd doorverwezen naar de kinderarts en toen kregen we hormoonzalf. Dit werkte heel snel en nu is het zo goed als weg. Huisarts zij eerst ook tegen mij wacht het af en het werd steeds erger het zag er echt heel heftig uit. Ik zou het niet afwachten en echt zsm naar de kinderarts gaan. 

Kijk eens bij constituioneel eczeem. Lijkt het hier op?
Dit heeft onze dochter en de enige manier om dit weg te krijgen was hormoonzalf en vette vaseline creme. We smeren haar meerdere keren per dag in met de vaseline creme.
Ook doen we haar maar 2 x per week in bad en dan met olie van het merk Innoli en Neutral shampoo/douchegel en bodylotion.
Andere dagen alleen met een washandje over de bekende 'smet plekken'.

Ze kreeg het bij 6 weken en had gewoon een open gezichtje met gele korsten zo ontzettend zielig. In het begin zag het er uit als babyacné maar dat was het dus duidelijk niet.

Nu had ze het laatst ook over heeeel haar buik en de enige manier dat het weg gaat is met de hydrocortison creme.
Ze is nu een beetje ziek en dan komt het meteen terug. Zit nu ook op haar knieën en binnenkant ellebogen.
We zijn nu alleen met de vaseline aan het smeren omdat we ook zo min mogelijk hormoonzalf willen gebruiken. Alleen soms is het echt niet anders en dan moet het wel net zoals toen op haar gezicht en buik.

Ze is trouwens ook 4 maanden.

Terug
Bovenaan