Allergie borstvoeding

Onze dochter heeft sinds ze 6 weken is bloed bij de ontlasting. De kinderarts dacht aan koemelkallergie. We hebben eerst BV gegeven waarbij ik een koemelkvrij dieet (incl soja en melk van andere dieren) had maar aangezien dat geen effect had hebben we eerst een week pepti gegeven, ook zonder effect. Daarna kregen we nutramigen LGG, daarbij was het bloed na 3 dagen verdwenen.
Ondertussen kolfde ik en heb ik nog een strenger dieet aangehouden waarbij ik ook producten met “sporen van” vermeed. Nadat het bloed verdwenen was zijn we weer begonnen met borstvoeding maar na 2 weken had ze opnieuw bloed in de luier. Nu vermijd ik ook ei sinds 4 dagen, maar vanochtend weer bloed in de luier helaas.
De kinderarts zegt dat ik niet hoef te stoppen met de borstvoeding als ze verder goed groeit. Nu wil ik ook heel graag bv blijven geven, maar niet als ze bloed bij de ontlasting houdt…

Zijn er mensen die een soortgelijke situatie gehad hebben? Waarbij je kind bloed in de luier had en een andere allergie bleek te hebben dan voor koemelk?

Dank alvast

Wat lastig zeg dat je niet goed weet waar ze allergisch voor is! Helaas zijn allergietesten bij kinderen niet zo betrouwbaar. 

Je zou eens contact kunnen opnemen met Stefan Kleintjes, hij is lactatiekundige en kinderdietist en weet veel over allergieën. Hier vind je zijn gegevens: https://www.dietistgroningenbedum.nl/
Hij doet ook consulten via videobellen dus afstand hoeft geen probleem te zijn. 

De meest voorkomende allergieën bij baby's zijn koemelk, soja en ei. Je kunt nog proberen om ei twee weken te laten staan en te kijken wat er dan gebeurt. Mijn zoontje reageerde toen hij zo klein was op alle dierlijke melken, soja, ei, varkensvlees, vet rundvlees en vis. Eigenlijk alle dierlijke eiwitten behalve kip en mager rundvlees. Toen hij wat ouder werd kon ik steeds meer toevoegen aan mijn dieet. Hij is nu bijna 17 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding. Enkel koemelk en ei (verwerkt in producten kan het wel) gaan nog steeds niet. Mijn zoontje had wel andere klachten, bloed bij de ontlasting heeft hij nooit gehad. Maar dat kan heel goed een allergische reactie zijn hoor!

Terug
Bovenaan