allergie/eczeem?

Hoi,

Even een vraagje. Zijn er hier dames die een kindje hebben met een allergie of eczeem?
Yara is nu 5 weken oud en 3 weken geleden verschenen er allemaal pukkeltjes in haar gezicht. In het begin maakte ik me er nog niet zo'n zorgen over want ik dacht dat het van de hormonen kwam, tenminste dat had de mevrouw van het consultatiebureau gezegd. Maar langzamerhand werd het steeds erger en nu is het echt behoorlijk en lijkt het op eczeem. Haar hele gezichtje zit eronder. Ondertussen heb ik de deur al plat gelopen bij de huisarts en het consultatiebureau, zijn we overgestapt op een andere voeding (nutrilon pepti) op aanraden van het consultatiebureau en heb ik alles waarvan ik dacht dat het ook maar een beetje invloed kan hebben veranderd. Maar nog steeds wordt de uitslag in het gezicht niet minder, het lijkt alleen maar toe te nemen. Het consultaiebureau zegt dat ik nog 4 weken alles moet afwachten, maar hoe kan je nou zo lang wachten terwijl je kindje ergens last van heeft??? Straks maar weer de huisarts bellen, misschien wil hij me doorverwijzen naar een kinder arts. Ik heb trouwens ook geen idee of ik haar gezicht nou vet moet houden met olie of juist niet. Het consultatiebureau zegt van niet en de huisarts van wel. Zo wordt je lekker van het kastje naar de muur gestuurd. Ik hoop dat iemand advies voor me heeft...

Liefs Andrea

hoi Andrea,

In elk geval zou ik stoppen met allerlei smeerseltjes zoals zwitsal ed. Veel kindjes reageren daarop. Als je perse iets wilt smeren op haar wangetjes kun je beter vaseline of cetomacrogolzalf nemen, want daar zit geen parfum in. Verder niet te vaak in bad want dat droogt haar huidje nog meer uit. En in bad dus geen zeep oid. Wat wel in bad kan is Balneum Hermal. Maar nu je de pepti aan het uitproberen bent is het natuurlijk het slimste om geen nieuwe dingen te introduceren. Inderdaad moet je Pepti minstens 4 weken uitproberen voordat je weet of het effect heeft. Veel kleine baby's hebben hormoonpukkeltjes in het gezicht en dit kan ook  best veel zijn.  Als dat het toch is dan moet dat vanzelf overgaan de komende 2-3 maanden.  Heb je het idee dat  de pepti weing doet, neem dan weer contact op met  je cb. Die weten  meestal veel meer over dit soort dingen dan de huisarts.    
Succes!
da77

Als het echt pukkeltjes zijn dan is dit het waarschijnlijk. Mijn zoontje heeft dit ook gehad. Hij zat helemaal onder vooral op zijn slaap.  Eerst maakte ik zijn gezichtje een beetje vet met Bepathen en toen het minder begon te worden liet ik ze gezicht soms droog zodat de pukkeltjes sneller  zouden opdrogen.  Hieronder staat al dat het eigenlijk niet uitmaakt het verdwijnt vanzelf. Het duurt wel een paar weken ja. Bij mijn zoontje had ik niet het idee dat hij er zelf last van had. Nu is zijn gezichtje weer helemaal mooi gaaf hoor.

Babyacné
Vlak na de geboorte kan je baby opeens last krijgen van pukkeltjes die lijken op jeugdpuistjes. Dit wordt folliculitis, acne infantum, maar meestal babyacné genoemd. De boosdoeners zijn – net als bij die jeugdpuistjes - hormonen.
Tijdens je zwangerschap staat je baby via de navelstreng in contact met jouw bloedbaan. In dit moederlijke bloed zitten hormonen, die na de bevalling nog een tijdje in je kindje aanwezig blijven. Hierdoor kan je kleine onder andere op zijn neus een vettige laag en zelfs pukkeltjes krijgen. De pukkeltjes zijn kleine verstoppingen van de poriën door een opeenhoping van talg. Dat doet zich meestal in de tweede tot vierde week na de geboorte voor. Aan babyacné kun je niets doen; het gaat vanzelf binnen een aantal weken over en komt pas weer terug in de puberteit.

Sterkte!!!!!!!
Romy

Hoihoi,

Die van mijn zit al meer dan 4 weken aan de pepti en heeft nog steeds uitslag in zijn gezicht. Volgens het cb kinderarts trekt het vanzelf weg ik smeer er altijd vaseline op en wat ook als advies toen gegeven is door de kraamzorg 1 keer per week grote beurt kwa haren wassen met zeep en helemaal insmeren met zeep natuurlijk wel elke dag de kontjes wassen met zeep  En wat ik dan in bad doe is baby ollie van zwitsal dat is beter voor de huid zei de kraamzorg.

Groetjes en sterkte,

Bianca & Lars

Hoi

Ik denk niet dat je je nu al zorgen moet maken. Het kan idd van de hormonen af komen. Mocht het wel eczeem zijn is dat nog geen ramp hoor. Leuk is het niet, maar niet ernstig.
Mijn zoontje heeft ook hele erge eczeem. Kon ook bijna niet anders. Ik heb het zelf ook en ben er nooit over heen gegroeid.
Ik loop met Kris bij een dermatoloog en eczeemverpleegkundige, daar ga ik 1x in de 6 weken naar toe. Krijg je allerlei tips e.d.
Hij heeft een hele lichte hormoonzalf en die werkt erg goed.
Vorige week kreeg ik te horen dat hij er ook waarschijnlijk nooit over heen groeit (gezien mijn achtergrond)
Het was niet leuk om te horen, maar met deze zalf heeft hij weinig last.
En ik denk altijd maar zo.... Hij is verder gezond en een heel vrolijk kind.
Ik zou zeggen wacht het nog een weekje af, mocht het nog erger worden ga je langs de huisarts, een licht zalfje kan al wonderen doen.
Liefs Ellen mv Kris (01-09-2006)
ps wij wisten bij Kris dat het veel jeukte omdat hij op allerlei mogelijke manieren probeerde te krabben, bijv. als ie een boertje moest laten schuurde hij met zijn gezicht langs onze kleding heen enzo.
Je merkt echt wel als ze veel jeuk hebben.
Succes

Terug
Bovenaan