allergie/eczeem?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Even een vraagje. Zijn er hier dames die een kindje hebben met een allergie of eczeem?
Yara is nu 5 weken oud en 3 weken geleden verschenen er allemaal pukkeltjes in haar gezicht. In het begin maakte ik me er nog niet zo'n zorgen over want ik dacht dat het van de hormonen kwam, tenminste dat had de mevrouw van het consultatiebureau gezegd. Maar langzamerhand werd het steeds erger en nu is het echt behoorlijk en lijkt het op eczeem. Haar hele gezichtje zit eronder. Ondertussen heb ik de deur al plat gelopen bij de huisarts en het consultatiebureau, zijn we overgestapt op een andere voeding (nutrilon pepti) op aanraden van het consultatiebureau en heb ik alles waarvan ik dacht dat het ook maar een beetje invloed kan hebben veranderd. Maar nog steeds wordt de uitslag in het gezicht niet minder, het lijkt alleen maar toe te nemen. Het consultaiebureau zegt dat ik nog 4 weken alles moet afwachten, maar hoe kan je nou zo lang wachten terwijl je kindje ergens last van heeft??? Straks maar weer de huisarts bellen, misschien wil hij me doorverwijzen naar een kinder arts. Ik heb trouwens ook geen idee of ik haar gezicht nou vet moet houden met olie of juist niet. Het consultatiebureau zegt van niet en de huisarts van wel. Zo wordt je lekker van het kastje naar de muur gestuurd. Ik hoop dat iemand advies voor me heeft...

Liefs Andrea

hoi hoi,

Als ik jou was zou ik doen wat de huisarts zegt. En als je er geen goed gevoel bij hebt met de voeding zou ik lekker terug gaan naar je gewone voeding die je had.
Ik heb bij mn zoon op aanraden van cb toen der tijd (2jaar geleden) nutrilon omneo gegeven maar na 2 flessen was ik het zat. Hij spuugde de hele fles er gelijk weer uit. en toen zeiden ze ook je moet het minimaal een week proberen. Nou de mazzel als het ventje er alles uit blijft gooien dan krijgt hij nog niks binnen.
Dus als ik jou was moet je gewoon je gevoel volgen en als je zo iets hebt van dit word het niet dan ga je toch gewoon terug naar je voeding die je eerst had.
Je kan ook het cb bellen en zeggen dat je weer terug gaat naar die andere voeding omdat de allergie alleen maar erger word.
Ik weet niet of je er wat mee kan maar doe gewoon wat jij het beste vind voor je humpie

Liefs,

Rachel

Wat betreft het vet houden, dat zou ik wel doen. Ik heb last van eczeem aan mijn handen. Als ik het goed vet houd met bijvoorbeeld Calendulan zalf van VSM, dan voelt het een stuk prettiger aan. De huisarts kan ook Vaseline Lanette creme voorschrijven, dit is ook een zeer neutrale vette zalf.
Veel sterkte!

hoi hoi

ik weet niet wat voor een voeding nutrilon pepti is maar ik heb op advies van cb nutrilon hypo allergeen voor linsey. dit om de kans te verkleinen voor allergie/eczeem
omdat het bij ons in de familie voor komt. ik heb vanalles en nog wat wat je kan bedenken aan allergie en eczeem. gelukkig heeft linsey tot nu toe nergens last van.
ook ik heb voor mijn eczeem een vette creme dus ik zou dat gebruiken

groetjes danielle

Hier mijn verhaal. Daniel kreeg met Kerst ineens eczeem. Was ie net van zijn babyacne verlost, zijn hele toetje onder t eczeem. 10 weken oud was hij toen. Ik vond het zoooo zielig.
Omdat wij allebei eczemerig (hihi) zijn weet ik dat de huisarts als ze wat voorschrijven vaak meteen hormooncremes geven en daar ben ik het dus echt niet mee eens. Zo'n klein humpie al aan die rommel die zijn lever en zijn nieren belast. Ik had nog Vaseline Lanette, dat had ze voorgeschreven voor de droge plekjes op zijn voorhoofd toen hij pas geboren was. Dit hielp in ieder geval tegen de jeuk, want hij hield wel op met het maaien met zijn handjes.
Verder heb ik begrepen dat het heel moeilijk is de oorzaak te achterhalen en dat het echt niet altijd met voeding te maken hoeft te hebben. Zelf was ik van plan die week over te schakelen van Nutrilon naar Similac, en dat heb ik toch maar gewoon gedaan. Totaal geen reactie hierop gezien bij hem. Verder heb ik het huis helemaal schoongemaakt. Het kan namelijk ook een allergie zijn op 'stofjes in de lucht'. En een algehele schoonmaakbeurt zo na die drukke kraamtijd was ook wel eens lekker weer.
Alles bij elkaar heeft het eczeem 2 weken geduurd. Hij heeft nu alleen wat rode wangetjes en die smeer ik lekker met de Vaseline Lannette. Top. Ik ben zo blij dat het vanzelf weer weg is gegaan. Ik hoop voor jou hetzelfde.
Gooi het niet meteen op een dure flesvoeding, want misschien is dat heel het probleem niet!
Groetjes
Wasabi

Hoi,
Mijn kleine man kreeg ook opeens allemaal rode bultjes op zijn gezicht, het voelde erg droog aan en begon later ook te schilferen.
Op het CB adviserden zij mij calendulacreme, dat heb ik geprobeerd maar daar werd het erger van.
Toen ben ik zelf geen proberen met uierzalf (geen creme), dit is lekker vet en kan geen kwaad op de bbie huid.
Binnen 2 dagen was het helemaal weg!
misschien wat voor jou kleine??
Succes, groetjes Denise

Terug
Bovenaan