Allergie en borstvoeding

Hoi,

Sinds een paar weken heeft onze dochter van vijf maanden verdenking van een voedselallergie. Ze was al een tijd onrustig, wilde moeilijk slapen en spuugde behoorlijk veel. Toen ze daarnaast ook groene, slijmerige ontlasting met bloed kreeg zijn we door de huisarts doorgestuurd naar de kinderarts met verdenking koemelkallergie.

Ik geef borstvoeding en dochter krijgt nog geen bijvoeding. Het advies van de kinderarts was koemelkvrij dieet. Daar ben ik nu twee weken mee bezig maar dochter reageerd nog steeds ergens op. Na overleg met de kinderarts nu op behoorlijk streng dieet. Ik moet koemelk, kippenei, soja, tarwe, noten en pinda vrij eten. Over twee weken dan één voor één weer introduceren en kijken op welke ze reageerd. Ik zie er best wel tegenop en ben bang dat dit nog niet helpt. Zijn er hier ervaringsdeskundigen. Is uiteindelijk het allergeen gevonden? Doorgegaan met borstvoeding of overgegaan op de fles?

Ik heb zelf zo'n dieet gevolgd om te kijken waar ik allergisch voor was. Bij mij is dat koemelk. Wat een rust in mijn lijf en buik toen ik dat gevonden had! Ik vind het dapper dat je dit voor je kleintje aan gaat. Het is even wennen met boodschappen en koken, maar echt te doen. 
Op paleodieet zoeken levert veel recepten op en veel zijn nog smakelijk ook. Ik hoop dat je het kunt zien als aanvulling op je standaard gerechten en dat je het experiment op die manier leuk maakt voor jezelf. Een soort test voor je creativiteit. Dat hielp mij om het anders koken te omarmen. 
Veel succes! 

Heb het ook geprobeerd, dochter bleef heftig reageren op een gegeven moment at ik alleen nog fruit en nog reageerde ze. Nou blijkt bij KMA ook veelvuldig reacties te zij. Op meerdere dingen. Na veel gedoe en 8 weken krijsen besloten op de nutramigen puramino over te stappen eerste dag al een heel ander kind, rustiger, helft minder krijsen en sliep ineens 6 uur, binnen 2 weken geen gekrijs meer en echt vrolijk, reflux duurde ong 5 weken voor het helemaal weg was. Darmpjes en maag hebben veel te verduren gehad toen we nog niet wisten dat ze allergisch was. Maar probeer het uit, en als je geen verbetering ziet kun je altijd nog kiezen voor fles. Vond het zelf best moeilijk omdat bv goed liep en het mooiste moment was tussrn krijsen door. Maar als ik nu zie hoe blij ze was met andere voeding is het meer dan waard.

Wat een zoektocht kan het dan zijn heh? Heb je al eens op het Borstvoedingsforum gekeken? In het subforum 'Allergie' zijn regelmatig ervaringsdeskundigen actief; zo is er in de loop der tijd een hoop goede informatie verzameld en uitgewisseld. Je kunt ook altijd eens contact opnemen met een vrijwilliger van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk als je daar behoefte aan hebt.

Terug
Bovenaan