allergie groente/fruithap

mijn meisje krijgt nutrilon pepti,waarschijnlijke koemelkallergie.Zeggen ze tot 6 mnd wachten met bijvoeding.Maar wij geven dit al een week of 3.Ze was dik 5 mnd.Wel opbouwen natuurlijk.Ze krijgt al wortel,bloemkool,broccoli.Van fruit,appel/peer/banaan.
Nou was ik BENIEUWD wat jullie geven(dus kindjes met allergie)?Ook alrijst of aardappel,of een toetje en welk,of al rijstewafeltje of wat dan ook.
En ja ze zeggen wachten tot 6 mnd,maar wie geeft er ook al?
Gr gaby
mama van romi(11-08-06)

Hoihoi,

Mijn zoontje krijgt ook pepti ik heb wel een paar keer stiekem een fruithapje gegeven hij was vorige maand precies 4 maanden  Hij kreeg wel een beetje het zuur ervan dus ik denk dat ik toch nog maar even wacht.

Groetjes,

Bianca & Lars

Matthijs heeft ook eczeem en bij ons zit de allergie in de familie. Ook mij werd afgeraden om eerder te beginnen met bijvoeden, en uiteraard doe ik dat ook, ik wacht tot 6 maanden!!!
Ik wil het niet op m'n geweten hebben als hij straks echt fors allergisch is!!!!!

Hoi,

Jamie krijgt ook nutrilon pepti en hij krijgt ook al bijvoeding vanaf dat hij 4 maanden is. Ik kreeg wel commetaar op het cb, maar Jamie heeft er nog nooit last van gehad. Volgnes het cb is het ook nog niet bewezen dat hij echt koemelkallergie heeft, maar ik krijg het vergoedt van het ziekenfonds, daarom blijf ik het hem geven.

Groetjes Natasja mv Jamie

Hoi Gabi,

Rowin krijgt hypo-allergene melk (preventief tegen koemelkallergie). Heeft wel een beetje last van exceem maar niet zo heel erg. Dit had hij al voordat we aan de groente zijn begonnen. Hij krijgt nu worteltjes, erwten en worteltjes en boontjes. Fruit wacht ik wel nog even mee tot 6 maanden. Koekjes enz krijgt hij nog allemaal niet, dat komt later nog wel. Water krijgt hij ook wel soms maar dat vindt hij meestal niet nodig.

Groetjes Iris (mv Rowin 21-08-06)

Terug
Bovenaan