allergie tijdens zwangerschap

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer met weer een volgende vraag. Overigens vind ik het erg leuk hoeveel steun iedereen elkaar geeft op dit forum. Maar ik zit toch wel met een probleem.
Een paar jaar geleden heb ik een flinke voedselallergie gehad. Ik was allergisch voor melkproducten, lactose, ui, paprika. Verschrikkelijk. Kortom, je weet dan gewoon niet meer wat je eten moet. De aardappels komen je werkelijk je neus uit.
Ik ben er op de een of andere manier vanaf gekomen, maar vanaf het moment dat ik zwanger ben geworden is de gehele allergie weer terug. Dus wederom zit ik flink te stoeien met mijn eten. Ik heb alle producten van de Alpro (sojaproducten al geprobeerd, maar daar word ik alleen maar misselijker van).

Heeft iemand anders ook last van deze allergien of ben ik de enige? Iedereen die tips voor mij heeft, wil ik graag horen.

Groetjes,
Claudia77 (21 weken)

Hi!

Gelukkig heb ik dat probleem niet, maar ik wilde je toch even sterkte wensen.
Als je zwanger bent moet je toch al letten op wat je eet en als je dit er dan ook nog eens bij hebt............

Succes!

Mandy

hoi

ik kan je niet echt tips geven maar ik heb ook een flinke voedselalergie gehad en toen ik zwanger was kwam het dus terug.
ik had het met paprika en ook alle produkten met paprika erin  en met varkensvlees.
opzich zijn dit niet de ergste produkten om te laten staan maar ik kon ook geen brood of kip eten want daar moest ik van overgeven gelukkig alleen de eerste 5 maanden. maar ik merk dat ik nog steest heel gevoelig ben voor paprika en ik vind het zo lekker dat ik het toch eet met de gevolg dat ik helemaal opzwel en mijn lichaam gaat dan jeuken. varkens vlees eet ik eigenlijk helemaal  niet meer omdat ik er zo'n puistjes van krijg.  
maar wees gerust je kindje zal er niks van merken.

groetjes kristel

Hoi Claudia, ik heb vorig jaar na de geboorte van mijn dochter een koemelk-, kippeei-, soyavrij dieet gevolg om de kans op   de ontwikkeling van allergieen bij haar te verkleinen. Ik heb dus niet dezelfde klachten gehad, maar waarschijnlijk wel hetzelfde type dieet. Ik heb mijn dieet toen samengesteld m.b.v. een dietiste.

Het belangrijkste is dat je oplet dat je voldoende calcium binnenkrijgt omdat je waarschijnlijk nu geen zuivel eet of drinkt. (Kauw)tabletten vond ik de makkelijkste manier om te zorgen dat ik toch voldoende binnen kreeg. (van chocola afblijven vond ik trouwens het moeilijkst :)

Alle roomsauzen vallen af, maar de aziatische keuken biedt veel mogelijkheden en veel rode (pasta) sauzen kun je gewoon blijven eten. Aardappels kun je zo vervangen door  rijst en pasta. Veel brood is koemelkvrij en de meeste margarine ook (maar je moet wel op het pakje kijken).

succes Elsbeth

Terug
Bovenaan