Allergie voor babylotiondoekjes :-(

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ik heb al sinds de geboorte van Tara (6 mei 2007)last van mijn rechter middel- en ringvinger. Met 'last' bedoel ik: hele droge vingers, zowel aan de buiten als de binnenkant. Soms voelt de huid zo strak aan, dat het op een paar plaatsen openbarst. En als het bijna beter is, dan jeukt het zoooo erg! En er zitten soms ook kleine bubbeltjes op die 2 vingers. En als ik krab, dan komt er water uit en alles gaat opnieuw (kapotte huid, jeuk, opengebarsten huid etc.).

Ik dacht eerst dat het door nikkel kwam, daar ben ik nl. ook allergisch voor. Maar ik gebruik al heel lang geen pennen met nikkel meer. Toen ben ik goed gaan denken wat ik altijd met mijn rechterhand doe en ik kwam erachter dat ik dagelijks meer dan 3x de babylotiondoekjes gebruik om Tara te verschonen.

Wie heeft ditzelfde probleem en heeft er een oplossing voor? Ik heb het al geprobeerd met het dragen van handschoenen, voor het verschonen, maar Tara wil niet meer stil blijven liggen op de verschoningsmat, dus het aan- en uittrekken van een handschoen neemt teveel tijd in beslag.

Ik ben ten einde raad en wil weer gewone vingers hebben i.p.v. droge, opengebarsten, jeukende!

Groetjes,
Shivana

sensitive doekjes voor een gevoelige huid gebruiken

een nat washandjes ipv doekjes gebruiken

watjes met babyolie gebruiken

oliedoekjes ipv lotiondoekjes

groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Bedankt voor de tips!
Ik denk dat tip 1 het beste is, aangezien het me niet zo makkelijk lijkt om bij een poepluier een nat washandje te gebruiken of watjes.
Ik dacht altijd dat die sensitive doekjes voor baby's zijn die een gevoelige huid hebben, maar als ik verder denk, dan kan ik het natuurlijk zelf ook goed gebruiken!
Nogmaals bedankt.

Groetjes,
Shivana

Sjee, wat lastig!! Heb je al verschillende soorten doekjes geprobeerd?
Gewoon water is inderdaad een uitkomst. Er bestaat ook vochtig toiletpapier voor volwassenen, ik weet niet of daar lotion o.i.d. aanzit, maar zo niet, wellicht dat dat dan een idee kan zijn.
En misschien kan je al een handschoen aantrekken voordat je je kindje gaat verschonen?

Succes!

Oh, onze postings hebben gekruist! Nou ja, geen probleem.

Ik heb inderdaad al verschillende merken geprobeerd en gebruik nu telkens die van Natusan (omdat ik die van het merk Pampers erg nat vind). Maar de sensitive heb ik nog niet eerder geprobeerd, dus die ga ik morgen meteen even kopen en als het na enkele weken verbeterd is, dan zal ik het laten weten!
Bedankt in ieder geval ^_^

Terug
Bovenaan