allergie

Hoi allemaal,

Mijn dochter is nu 8 weken en heeft nogal last van uitlsag in haar gezichtje. Nu denken ze bij het cb aan koemelkallergie. Wie heeft er ervaring met voeding zoals Pepit of Nutramigen?

groetjes
 
Ik begrijp uit je verhaal dat je volledige flessenvoeding geeft? Want als je nog bv geeft is het zinvol om zelf ook dieet te gaan. (zit ik ook en het valt reuze mee dus dat zou geen reden hoeven zijn om te stoppen daarmee, dus als je daar vragen over hebt stel die dan maar!)Die speciale voeding smaakt heel erg vies, vooral de nutramigen. Ik zou eerst pepti proberen, en de hoeveelheid daarvan langzaam opvoeren. Vermengen dus met de andere voeding die je nu steeds geeft. Eerst bv 1 schepje pepti erin en d erest gewone voeding, en dat zo langzaam opbouwen zodat ze aan de smaak kan wennen.
Mocht idd na een paar weken blijken dat haar huidje ervan opknapt, kun je altijd een soort van provocatie test doen en haar dus koemelk geven. Als ze daar weer op reageert is het wel bewezen. Maar om het zeker te weten kost het dus even tijd.
Als ze dus idd een koemelk allergie heeft kan de huisarts een medische verklaring afgeven welke je kan inleveren bij je ziektekosten verzekering. De meesten die vergoeden dan de voeding, en dat scheelt nogal een lieve duit! (informeer daar eerst maar even naar)
Succes met uitproberen!
Groetjes, Ingrid mama van Mika (10 maanden)
 
Terug
Bovenaan