allergie

Hoi,

Wie weet hoe je herkent of je kindje koemelkallergie heeft? Mijn dochtertje is nu een maand oud en gebruikt sinds een week na de geboorte nutrilon omneo. Nu heeft ze sinds een paar dagen hele dunne ontlasting die ook wat anders van kleur is dan daarvoor. Haar ontlasting was steeds breiig en is dus echt anders. Ook huilt ze meer en dit is vaak anderhalf uur nadat ze gegeten heeft (ze drinkt alle flessen gewoon op). Is ze misschien allergisch of heeft ze een virus (ze heeft geen koorts). Wie weet raad?
Groetjes Plien

Hoi,

Over dat huilen, allergie en/of virus weet ik niets. Wat ik wel weet (omdat ik overweeg om mijn dochter deze voeding te gaan geven en ik net info heb ingewonnen bij het CB), is dat als je kindje overstapt op andere voeding, de ontlasting kan veranderen en dat dat ca. 2 weken kan duren. Na die 2 weken zou de ontlasting weer normaal moeten zijn. Omdat je Omneo gebruikt is het heel normaal dat de ontlasting dunner wordt omdat dit o.a. voeding is voor kindjes die last hebben van obstipatie. Succes!

Hoi Plien,

Ons dochtertje heeft koemelkallergie en wij kwamen erachter doordat ze erg onrustig was (trappelen met beentjes en maaien met armpjes), nauwelijks sliep, veel last had van darmkrampen en uitslag (eczeem-achtig) op haar gezicht.

KMA herkennen is erg moeilijk. Bovengenoemde kenmerken kunnen n.l. ook ergens anders door veroorzaakt worden. Wij hebben het aangekeken tot ze 2 maanden was en toen het niet minder werd hebben we het aangekaart bij het CB en de KA. Zij adviseerden ons om andere voedingen te proberen.

Omneo hielp niet, Pepti 1 hielp niet en uiteindelijk Nutramigen wèl! Van de ene op de andere dag waren de klachten verdwenen. Om absolute zekerheid te krijgen hebben we de eliminatie/provocatietest moeten doen. Dus eerst voeding geven waar je kind goed op reageert en dan na een tijdje weer koemelk geven. Als de klachten binnen 2 dagen weer terugkeren, dan is het ècht aangetoond dat het KMA is.

Mijn advies: kijk het nog even aan en als je het niet vertrouwd, neem dan contact op met HA of CB. Niet zelf gaan experimenteren met verschillende voedingen. Altijd een arts raadplegen!

Succes!

ik gebruik ook omneo vanaf week 4. In het begin poepte onze zoon na iedere voeding en was het in mijn ogen ook heel erg dun. Ik ben er zelfs mee naar huisarts geweest omdat ik dacht dat het diarree was, maar nee hoor het was prachtige babypoep! Na een week of 2-3 werd het ritme 1 a 2 keer per dag poepen en nu met 13 weken is het soms 1 keer per dag, soms 2 keer en soms een dag niet. En het is minder waterig geworden, dus volgens mij zit het goed bij jou

hallo,

Waarschijnlijk moet je dochtertje wennen aan de andere voeding. Zodra een baby op andere voeding overgaat, kan het zijn dat de darmpjes eraan moeten wennen en dus ook de ontlasting anders is. Bij koemelkallergie krijgt een baby meestal uitslag (exceem).
Mijn zoontje heeft ook omneo gebruikt en moest er ook eerst aan wennen.
Het huilen kan dan ook komen van de darmen die moeten wennen aan de voeding. Dit moet overigens niet te lang duren. Ik zou evt. het cb even bellen of bij een volgende afspraak even overleggen.

Succes

Dag Plien,
Ons zoontje heeft ook een koemelkallergie. Dit hebben wij gemerkt, toen we hem de fles gaven (normaal krijgt hij bv) en opeens overal rode vlekken kreeg en heel hard ging huilen. Hypo-allergene melk hielp een beetje, maar rode vlekken kreeg hij nog steeds. Wij gebruiken nu ook nutramigen en dat is het enige (los van bv natuurlijk) wat hij verdragen kan. Wij hebben de zekerheid van een koemelkallergie gekregen, doordat we bij de kinderarts een allergietest hebben laten doen. Nu hebben we een dietiste die ons helpt met z ´n voedingen. Succes ermee.

Terug
Bovenaan