allergie

Mijn dochtertje van bijna 2 jaar was regelmatig ziek en had ook veel last van braken en diarree.Nu na een hele reeks onderzoeken werd bij haar een koemelkallergie vastgesteld.Maar zij is nu al die tijd gewent geweest van bambixgroeimelk te drinken en moet nu overschakelen op sojamelk die ze absolut niet lust. Weet iemand raad hoe we dit het best oplossen? Dit is ook nog niet alles ze moet nu nog een biopsie doen van haar dunne darm omdat ze waarschijnlijk nog een gluten allergie heeft die we dan ook nog moeten aanpakken. Wie heeft dit ook bij zijn kinderen meegemaakt en kent enkele nuttige tips.
 
Hoi Cindy!
Bij ons zoontje is het niet zo erg als bij jouw dochtertje. Hij krijgt dan wel erg droge huid ervan en uitslag. Sojamelk heb je in verschillende uitvoeringen. Probeer wat uit. Ook is er een speciale groeimelk van soja, met zo een beertje erop. Haal ik bij AH of Jumbo. De dreumesmelk kan je ook bij Jumbo en zeker bij Etos halen. Dat gaat goed erin.

Succes en sterkte met onderzoeken, want het is niet niks voor de kleine meid
 
Je hebt ook een soort soja jogi drink misschien is dat wat. Je kan ook over stappen op nutrilon pepti 2 hoor als ze echt geen soja lust mijn dochter krijgt dat ook nog steeds en ze is ruim 18 maanden. Dit kan je zelfs vergoed krijgen omdat het nu vastgesteld is.
Het is een hele puzzel als je kindje koemelk allergie heeft wat mag ze wel wat mag ze niet maar echt het went en op en gegevenmoment weet je niet anders meer.
wens je heel veel succes
groetjes linda
 
HOi,

Ik hoor hier eigelijk niet thuis mijn dochtertje is pas 15 maanden maar heeft ook een koemelk allergie.
Dat weten we als vanaf dat ze een maand is. In het begin is het moeilijk ik ben toen bij de dieetiste geweest omdat ik zelf bv wilde blijven geven.

Heb je ook een afspraak bij de dieetiste en bij het cb kan je ook een boekje krijgen met wat je kind wel en niet mag. De dieetiste heeft een uitgebreidere lijst (omdat koemelk in veel producten verwerkt zit ook onder andere namen als weipoeder bv) Bij voedingscentrum kan je dan een heel boek bestellen waar alles instaat.

Verer heb je van soja verschillende smaken banaan, bosvruchten en chocolademelk. Vla en zelfs ijs.

Het zal voor jullie wel ff wennen zijn maar straks weet je niet beter meer.
Succes
 
Onze zoon heeft tot en met 1,5 koelmelk allergie gehad, als voeding kreeg hij allergy care van friso. Wij hadden juist een probleem met het omgaan naar de normale melk, dat luste hij absoluut niet. Uit eindelijk hebben we een schepje chocoladepoeder door de melk gedaan (eerst drie schepjes op een fles van 200 ml, daarna langzaam afgebouwd), misschien is dit wat voor jullie om door de soyamelk te doen (of anijs blokjes)??
Succes Lenje
 
Je kunt een goede natuurwinkel inlopen en daar bij de alternatieve melkafdeling kijken: ze hebben er rijstmelk, amandelmelk, geitemelk (kan soms wel goed gaan), en dus jouw soyamelk in verschillende smaakjes. Kijk eens op www.kindereczeem.nl. Daar vind je ook tips wat te doen bij koemelkallergie.
Mijn zoontje krijgt Nutramigen 1 met LGG, want hij reageerde ook op soya en op geitenmelk. Wees dus voorzichtig! Niet lusten of het weigeren van voedsel, kan een teken van je kind zijn, dat dat voedingsmiddel ook niet goed voor haar is.
Succes
 
Terug
Bovenaan