allergie?

Merel zit sinds gisteren helemaal onder de rode vlekjes.
Ze is nu 4 maanden, en ben sinds vorige week met fruithapje begonnen.
Dat ging best goed totdat ze gister een uur na het hapje (wat ze niet zo lekker vond trouwens, appel-sinasappel-banaan) ineens overal vlekjes kreeg.
Ze was ook huilerig en vannacht heeft ze ons ook bezig gehouden. Vanmorgen was er niets aan de hand en heb er vanmiddag ook naar het kdv gebracht.
Als het niet goed met haar zou gaan zouden ze direct bellen, heb gelukkig niets gehoord. (dus dan zal het wel goed zijn met haar)

Ze heeft geen jeuk.
Geen koorts.

Ze krijgt al vanaf dag 1 nutrilon melk.

Op internet word ik niet veel wijzer...ze zeggen eczeem of allergie.
(de dokter zei dat ik maar moest kijken hoe het zou gaan, die verwacht geen ziekte)

heeft een van jullie dit meegemaakt?
wat zou het kunnen zijn?

als het zo blijft ga ik morgen toch lang de huisarts hoor (had m telefonisch gesproken)

Misschien had ze wel wat last van krampjes omdat ze moest huilen. De darmpjes moeten toch weer wennen aan het nieuwe eten.
Als het een allergie is zou ik wel proberen maar 1 soort fruit te geven. En misschien lust ze het fruithapje dan wel. Als ze geen sinasappel lust maar wel appel dan hoeft ze het allebei niet en bij 1 soort fruit kan je ook zien waar ze dan eventueel allergiesch voor zou zijn.

Ik zou persoonlijk direct stoppen met het geven van fruit, en dan wachten tot de vlekjes weg zijn. Als je weer fruit weer wilt gaan geven (tot 6 mnd eigenlijk nog niet noodzakelijk), dan zou ik één soort per week gaan introduceren om zo duidelijk te krijgen waar je kindje op reageert. Van sinaasappel is bekend dat de darmpjes daar heftig op kunnen reageren.
Het is weliswaar een borstvoedings-site, maar op deze site staat een voedselintroductie-schema wat je een beetje kan helpen in het grote aanbod van fruit e.d. Je moet het niet zien als een "gebod" maar meer als een richtlijn. Je geeft er natuurlijk zelf helemaal een eigen invulling aan.
Heel veel succes en ik hoop dat je kindje zich snel weer beter gaat voelen.

Terug
Bovenaan