Allergie :-(

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest omdat het nogal hectisch was thuis. Luna was constant ziekelijk en benauwd :-( Nu blijkt dat het door onze 2 poesjes komt en die hebben we weg moeten doen. 1 was al 18 jaar dus dat was natuurlijk huilen geblazen, maarja je kiest toch voor je kind he?! En dan krijg je natuurlijk te maken met veel vooroordelen zo van: " ja, ja je wil zeker gewoon van de katten af". Tsssk. Gelukkig hebben we voor beide poesjes een goed thuis gevonden. 1 woont nu bij een goede vriendin van mij en de ander bij mijn schoonvader. Het gaat gelukkig al wat beter met Luna. Ze hoeft niet meer naar lucht te happen, maar hoest en snottert nog wel. Volgens de dokter duurt het nog een paar weken voordat alle allergieen de deur uit zijn en Lunatje weer topfit is.

Ben wel blij dat we het gedaan hebben nu want het is zo naar en zielig als je kleine kindje ziek is. Zo te lezen gebeurt er bij iedereen een hoop. Blijft toch leuk om af en toe weer eens te kunnen lezen hoe het iedereen vergaat!

Groetjes,
Natalie

Hoi Nathalie,

Hoe ben je erachter gekomen dat het aan de katten lag? Hebben ze een allergietest afgenomen?

Fijn dat je nu in iedere geval al wel resultaat ziet en Luna minder benauwd heeft

groetjes Joyce

jeetje wat naar zeg!!!
wat belachelijk dat zulke mensen dan ook nog zeggen dat je maar gewoon van die katten af wil vreselijk zeg.
fijn om te horen dat luna al weer wat opknapt.

en je zei dat de katjes toch wel een beetje in de familie blijven dus dat is ook wel een prettig gevoel denk ik.

veel succes en ik hoop dat luna straks weer helemaal de oude is.

groet annelies mama van noa

quote: Joyce_1979 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-03-2009 20:09:06'));

Hoi Nathalie,

Hoe ben je erachter gekomen dat het aan de katten lag? Hebben ze een allergietest afgenomen?

Fijn dat je nu in iedere geval al wel resultaat ziet en Luna minder benauwd heeft

groetjes Joyce

Hoi Joyce,

Bedankt voor je reactie, het was een heel gedoe. Steeds weer naar de dokter en bleef maar een raadsel. Op een gegeven moment waren we een weekendje weg en toen ging het goed met Luna. Daar ben ik eens op gaan letten en dat bleek steeds zo te zijn als we langer van huis waren. Ik ben zelf erg allergisch (hooikoorts enzo) maar toevallig niet voor poezen. Op een gegeven moment heb ik mijn vermoeden bij de dokter geuit en toen viel ook voor hem het kwartje. Hij ging er namelijk vanuit dat we geen huisdieren hadden i.v.m. mijn allergieen. De symptomen waren er wel naar namelijk. Dus toen is het balletje gaan rollen...Het is moeilijk goed te testen bij zulke kleine babietjes, daarom hebben we ook ons uiterste best gedaan de poesjes bij familie en vrienden onder dak te krijgen. Mocht het dat niet zijn dan konden we ze altijd terug nemen (nog buiten het feit dat we ze nog es kunnen bezoeken en weten dat ze goed verzorgd worden).
We wisten het al 95% zeker maar nu de poesjes de deur uit zijn is het 100% zeker. Het verschil is enorm! Wel wil ik haar rond haar 1e verjaardag laten testen op allergieen.

Groetjes,
Nathalie

Hoi Natalie,

Die arme Luna.... Echt fijn dat je er nu achter bent en maatregelen hebt kunnen treffen. Ik bleek als tiener ook allergisch voor katten en we hebben  onze twee katten  ook weg moeten doen. Heel moeilijk, maar er is dan geen andere uitweg. Wij hebben een goed gezin gevonden waar  moeder en zoon  allebei terechtkonden maar ik heb ze nooit meer gezien. Dus als je het inderdaad in de familie kunt houden dan is dat al heel wat!

Terug
Bovenaan