Allergie

Ik vroeg me af of er bij dit forum ook kinderen zitten die allergieën hebben.

Ons meisje heeft koemelkallergie en nu zijn we voorzichtig met groente en fruit begonnen. Bij de groente heb ik het idee dat het goed gaat, maar elke keer als ik peer (uit een potje vanaf 4 maanden) geef is ze vaak 's avonds aan het huilen en wordt ze snel wakker. Ik weet niet zeker of het verband met elkaar houdt. Heeft iemand anders misschien dezelfde ervaring?

@Binbar ik weet dat jouw kindje ook koemelkallergie heeft, is hij wel gewoon rustig als hij fruit krijgt?

Hoi,
Peer is een fruitsoort waar meer kinderen allergisch voor zijn. Als je een koemelkallergie hebt wil dat niet zeggen datje ook voor fruit allergisch bent, maar soms zie je wel dat er meerdere allergieën kunnen zijn. Dus ik zou peer achterwege laten en voorzichtig andere soorten proberen en dan een paar dagen achter elkaar het zelfde, en dan evt nog eens peer en kijken hoe de reactie is. Ze kunnen over alles heen groeien, dus hetzij even lastig de komende tijd maar je leert er wel mee omgaan. Je kunt altijd hulp van een diëtiste inschakelen hoe je het het beste kan aanpakken. Let straks wel even op met ei en pinda/noten vaak zie je hier allergieën bij. Wel vervelend zeg hopelijk valt het allemaal mee voor je meisje.

Hoi, als ik het zo lees, zal ik als ik jou was geen peer meer geven voorlopig dan he, en het gewoon over een half jaartje weer proberen. Als ze de leeftijd van 2 jaar of ouder hebben bereikt kan je pas echt testen waar ze allergies voor zijn. Tot die tijd kunnen ze er nog overheen groeien.;-)

Mijn mannetje reageert gelukkig goed op zowel zijn groente en fruit. Het maakt hem niet uit wat ik geef, zolang het maar niet die puur en eerlijk potjes van de appiehein zijn, die vind ie echt heel erg vies.;-)
Alleen brood dat vind ie nou niet bepaalt de uitvinding van de eeuw....

Heel veel sterkte....

Mijn oudste ging van alles met peer (ook diksap) aan de diaree. Ik ben met die smaak ook gestopr en ben over gegaan op andere smaken, er zijn er genoeg.
De creche datcht echt dat hij wat mankeerde. Maar ze bleven hem maar peren-diksap geven, ondaks dat ik het afraadde. Dus toen ben ik roosvicee mee gaan geven. En toen was het over.
Nu kan hij nog steeds niet tegen peer en sinaasappel van beide krijgt hij diaree als hij het meer dan 2 keer achter elkaar eet.

Terug
Bovenaan